Preventief onderhoud...inlaat/uitlaat kleppen&Injectie

Handige zoomer links.
Rojackthefox
Hero Member
Hero Member

Preventief onderhoud...inlaat/uitlaat kleppen&Injectie

Bericht door Rojackthefox » vr feb 12, 2010 4:33 pm

Op deze site is het mogelijk om voor een redelijk bedrag twee reiniging systemen te bestellen om je Zoomer motorblok in een goede conditie te houden.

http://www.viba.nl/page/catalog.php?id=1115736
Hit the road Jack

Maicodehaan
Hero Member
Hero Member

Re: Preventief onderhoud...inlaat/uitlaat kleppen&Injectie

Bericht door Maicodehaan » vr feb 12, 2010 11:44 pm

vriend van me had dit laasts in zijn piaggio zip 4tempi gegooid
ding liep er daarna daadwerkelijk beter door

Jeroenvv
Hero Member
Hero Member

Bericht door Jeroenvv » za feb 13, 2010 6:58 am

ALS het helpt moet je blok wel heel erg vervuild zijn. Ik ben altijd heel erg sceptisch over dit soort zooi.

Rojackthefox
Hero Member
Hero Member

Bericht door Rojackthefox » za feb 13, 2010 10:20 am

Shell, BP hebben in hun duurdere benzine al extra toevoegingen gedaan om vervuiling van de kleppen/injectie tegen te gaan. en hebben ook een hoger octaan gehalte.

Heb berichten gelezen op een aantal forums dat er tussen verschillende merken benzine veel verschil in kwaliteit bestaat en dat kan gevolgen hebben op de prestatie's van een brandstof motor op de lange duur. De benzine van Shell staan op nummer 1 en de benzine van BP staat ook goed aangeschreven.
Euro95 heeft die toevoeging niet en is daarom 6 cent de liter goedkoper.
Ondanks dat shell heel goede benzine heeft kan er alsnog vervuiling ontstaan.

Veel garage's doen ook preventief extra toevoeging in de benzine op verzoek, dus een flesje van 150ml in een tank van 60 l... en dat 1x op de 15000km.. maar er zijn meer methode's om het blok van binnen te reinigen. Zo blijft het systeem goed schoon en je rijdt probleemloos naar de volgende service beurt. in mijn geval gebruik ik 25/30 cc op een volle tank om de zoveel duizend km.

Maar het is ook bedoelt om te reinigen, in mijn geval bijvoorbeeld.
Ik heb best lang met motorblok rond gereden dat slecht presteerde omdat de klepspeling niet goed was. op dat moment was mijn blok echt niet goed schoon meer, logisch! De klep zittingen en de kleppen en de verbranding kamer ''kunnen'' daardoor behoorlijk vervuilen.

Als je zeker wilt weten of alles schoon is moet het blok open en dat is weer leuk voor de dealers. Alle verhalen en reactie's die ik gelezen hebt waren allemaal positief.
Hit the road Jack

Pamda
Sr. Member
Sr. Member

Bericht door Pamda » za feb 13, 2010 11:26 am

OK Ron, goed dat je wat research hebt gedaan. Ik twijfel nog of ik het nu al moet gaan gebruiken in mijn nieuwe zoomer. Ik tank al Shell (97 RON) of BP (98 RON), dus dat is al behoorlijk schoon. Maar goed, ik denk er nog even over. Bedankt voor de info ;)

Rojackthefox
Hero Member
Hero Member

Bericht door Rojackthefox » za feb 13, 2010 11:51 am

Pamda schreef:OK Ron, goed dat je wat research hebt gedaan. Ik twijfel nog of ik het nu al moet gaan gebruiken in mijn nieuwe zoomer. Ik tank al Shell (97 RON) of BP (98 RON), dus dat is al behoorlijk schoon. Maar goed, ik denk er nog even over. Bedankt voor de info ;)
Ik ben ook benieuwd naar het resultaat. ik heb nu injector reiniger in de tank gedaan, en volgende week kleppen reiniger, word vervolgd :D
Hit the road Jack

nicky1990
Sr. Member
Sr. Member

Bericht door nicky1990 » za feb 13, 2010 12:07 pm

laat iets weten of je iets merkt ofzo?
alle ja ;D 'merken'
zoomer 4-ever!!!

Rojackthefox
Hero Member
Hero Member

Bericht door Rojackthefox » di feb 16, 2010 8:25 pm

Zo, vandaag het reiniging systeem opgehaald bij de dealer...Ik moet er even bij vertellen dat op de dag van bestellen heb ik op aanraden van de dealer een ander merk genomen hebt, wel wat duurder maar ik heb genoeg voor 10 volle tanken benzine.

het is Tunap 172 micro Logic geworden en staat bekent als een heel goed product. Het reinigt heel veilig en goed, verdampt na verbranding volledig.
Ze hebben nog veel meer producten, waaronder een systeem dat het carter gedeelte reinigt.

Als je olie gaat verversen voeg je het toe aan de oude olie, laat het motor blok 30 min draaien. Daarna aftappen en nieuwe olie erin, en een schoon carter als resultaat ;)
Hit the road Jack

Jep
Hero Member
Hero Member

Bericht door Jep » di feb 16, 2010 8:44 pm

Tunap gebruiken ik eveneens op m,n werk,tijdens ond.houd/klachten,soms (2x meegemaakt)reinigt het goedje zo goed, dat afzettingen/verontreinigingen los komen en de injector defect/verstopt raakt,is dus zaak om dit preventief te gebruiken+ goede kwaliteit brandstof te gebruiken,Vpower schijnt dit overigens erg goed te doen,de reinigende werking.

elhippo
Sr. Member
Sr. Member

Bericht door elhippo » wo feb 17, 2010 8:41 pm

Ben altijd voorzichtig met dit soort foefjes.
Heb een keertje ontkooling spul in me Fiat 126(2cilindertje)gegooid op
advies van iemand....
Resultaat was lopen voor geen meter.
Oorzaak":dat onkoolingsspul werkte wel,maar ontkoolde ook het gaatje wat zo mooi dicht was in me cilinderkop.Presies in het wandje tussen de cilinders.
Resultaat was dure reparatie. 8)
Benzine idem dito.Staat 95RON.kan je kiezen tussen normaal of V-Power van Shell.Blijft 95 RON.
Tank met de motor BP Super is 98 Ron.Is grote 1cilinder viertakt,en in boekje staat Super Loodvrij.Loopt er mooi rond op.
Maja als je vrije pomp tankt,of daar waar het het goedkoopste is,dan krijg je onderste uit de kan.Benzine die aan de minimum eisen voldoet om zo te mogen heten.Net als met motor olie.
Dus ja,met een verbruik tussen de 1 op 40 en 1op 50,vraag ik me af waarom mensen met hun high tech motorblokje van de Zoomer goedkope benzine tanken..... ??? Volle tank voor 7,20 ipv 7 ,55 eu?Beetje vaag allemaal met scooter van zo 2500 eu. 8)
Gilera Citta 1991
Yamaha MT-03
Fiat Panda 1.2
Volvo XC 70 Cross Country
Honda Zoomer Snor

Single Minded

elhippo
Sr. Member
Sr. Member

Bericht door elhippo » wo feb 17, 2010 8:52 pm

Maicodehaan schreef:vriend van me had dit laasts in zijn piaggio zip 4tempi gegooid
ding liep er daarna daadwerkelijk beter door
Tja daar noem je ook wat op.... ;D
Gilera Citta 1991
Yamaha MT-03
Fiat Panda 1.2
Volvo XC 70 Cross Country
Honda Zoomer Snor

Single Minded

Jep
Hero Member
Hero Member

Bericht door Jep » wo feb 17, 2010 9:03 pm

Vorig jaar of het jaar daarvoor ??? programma gezien over de productie van benzine op zee in boten,door malefide maatschapijen,is i.d.d. binnen de regels van de wet ,voldoet aan de min.eisen,kwaliteit?klopvastheid? toegevoegde dopes,nix,nax nada,rommel eigenlijk,zijn o.a. tango en nog meer van die witte pompen die het goedkoper kunnen aanbieden,wees gewaarschuwd dus ;D >:D ,tank bij de bekende producenten,m.n. Shell laat de testen uitvoeren door chevron,hebben een aantal test auto,s bij ons gereden waar iedere maand de cilinderkop afging om koolrestanten af te schrapen en te testen met andere test benzine,geen fabel.

Jeroenvv
Hero Member
Hero Member

Bericht door Jeroenvv » wo feb 17, 2010 9:05 pm

Ik heb het wel gehoord van diesel, dat het zwavelgehalte behoorlijk verschilt, maar op benzine let ik eigenlijk nooit. Zowel met de Zoomer als de Toyota (die is toch niet kapot te krijgen) ;)
Voor de Zoomer zal ik eens wat bewuster gaan tanken ;D

Pamda
Sr. Member
Sr. Member

Bericht door Pamda » wo feb 17, 2010 10:05 pm

Ron, doet je zoomer het nog? of misschien zelfs wel beter? ben wel benieuwd ;)

Rojackthefox
Hero Member
Hero Member

Bericht door Rojackthefox » wo feb 17, 2010 10:10 pm

Ik heb nu inmiddels twee x 1 tank benzine V power getankt 1x met injection reiniger en 1x keer met klepperreiniger...Als een Singer naaimachine ;)
Hit the road Jack

Plaats reactie