pamda's zoomer

Pimp my honda zoomer!
Pamda
Sr. Member
Sr. Member

Re: pamda's zoomer

Bericht door Pamda » do mei 13, 2010 4:47 pm

Ik heb vandaag weer een flink stuk gereden en ik moet zeggen: ik vind het toch tegenvallen die overdrive. Volgens mij rijdt ie wel iets zuiniger, maar dat lijkt me ook logisch. Maar hij gaat bij mij niet harder. En daar wilde ik hem nou juist voor hebben! Nou heb ik natuurlijk geen cdi dus ik moet het alleen hebben van die pollini vario. Dat neemt niet weg dat de overdrive mij in ieder geval niet heeft opgeleverd wat ik had gehoopt. Kortom: back to stock maar weer. :(
Ik ga hem één dezer dagen vervangen. Even kijken wanneer er tijd is. :-\

Kelvin92
Hero Member
Hero Member

Bericht door Kelvin92 » do mei 13, 2010 4:53 pm

Ligt ook erg aan je rolletjes.. Wat voor gewicht zit er in?
http://www.flickr.com/photos/kelvinderuiter
http://www.facebook.com/Kcpdesignfabrication

Rojackthefox
Hero Member
Hero Member

Bericht door Rojackthefox » do mei 13, 2010 5:01 pm

Pamda schreef:Ik heb vandaag weer een flink stuk gereden en ik moet zeggen: ik vind het toch tegenvallen die overdrive. Volgens mij rijdt ie wel iets zuiniger, maar dat lijkt me ook logisch. Maar hij gaat bij mij niet harder. En daar wilde ik hem nou juist voor hebben! Nou heb ik natuurlijk geen cdi dus ik moet het alleen hebben van die pollini vario. Dat neemt niet weg dat de overdrive mij in ieder geval niet heeft opgeleverd wat ik had gehoopt. Kortom: back to stock maar weer. :(
Ik ga hem één dezer dagen vervangen. Even kijken wanneer er tijd is. :-\
Jajoh, jammer hoor....zou het alleen goed werken in combinatie met een Polini cdi dan? Ik weet het niet zeker maar Jeroen heeft toch ook een overdrive ingebouwd?
Hit the road Jack

Pamda
Sr. Member
Sr. Member

Bericht door Pamda » do mei 13, 2010 5:59 pm

@Kelvin: ik heb er nu 6 maal 6.9 in. Na eindeloos proberen met zwaar en licht (van alles tussen 5.0 en 7.5) beviel dit uiteindelijk het beste - met de Pollini vario althans. Met lichtere rolletjes zakte mijn top met de overdrive naar onder de 50 :-\

Maar ik begin er nu toch wel van te balen. Voor ik de overdrive had ging ik met gemak 60-65 met dezelfde rolletjes die er nu in zitten. Nu haal ik de 60 geeneens......Vreemd hoor. Dus na alle theorie dat dit eigenlijk niet kan, ga ik toch maar weer gewoon naar de praktisch bewezen oplossing: terug naar de originele tandwielen. Punt is ook dat ik bij lange na niet in de begrenzer kom: op echt hele lange stukken met vol gas en een goed warm blok blijft ie gewoon te tam. Toen ik hem kocht was ie veel pittiger. Ik weet niet wat er allemaal aan de hand is. :(
@Ron: misschien dat ik als ik mijn oude tandwielen weer heb toch ook nog voor de NCY vario ga en ook met lichtere rollen. Jij bent daar erg over te spreken toch? dus.....

Rojackthefox
Hero Member
Hero Member

Bericht door Rojackthefox » do mei 13, 2010 6:30 pm

Pamda schreef:@Kelvin: ik heb er nu 6 maal 6.9 in. Na eindeloos proberen met zwaar en licht (van alles tussen 5.0 en 7.5) beviel dit uiteindelijk het beste - met de Pollini vario althans. Met lichtere rolletjes zakte mijn top met de overdrive naar onder de 50 :-\

Maar ik begin er nu toch wel van te balen. Voor ik de overdrive had ging ik met gemak 60-65 met dezelfde rolletjes die er nu in zitten. Nu haal ik de 60 geeneens......Vreemd hoor. Dus na alle theorie dat dit eigenlijk niet kan, ga ik toch maar weer gewoon naar de praktisch bewezen oplossing: terug naar de originele tandwielen. Punt is ook dat ik bij lange na niet in de begrenzer kom: op echt hele lange stukken met vol gas en een goed warm blok blijft ie gewoon te tam. Toen ik hem kocht was ie veel pittiger. Ik weet niet wat er allemaal aan de hand is. :(
@Ron: misschien dat ik als ik mijn oude tandwielen weer heb toch ook nog voor de NCY vario ga en ook met lichtere rollen. Jij bent daar erg over te spreken toch? dus.....
Ja idd, ik ben erg tevreden over de NCY vario...ik denk dat er iets anders aan de hand is met jou Zoomer want je hebt niet veel power. En wat je dan ook gaat veranderen zal dat niet het gewenste resultaat opleveren, dat merkte je de laatste keer wel bij Ad!
Hit the road Jack

Jeroenvv
Hero Member
Hero Member

Bericht door Jeroenvv » do mei 13, 2010 8:11 pm

Rojackthefox schreef:Jajoh, jammer hoor....zou het alleen goed werken in combinatie met een Polini cdi dan? Ik weet het niet zeker maar Jeroen heeft toch ook een overdrive ingebouwd?
Ik heb de overdrive, Polini vario met 4 grams gewichtjes, de gemodde Yoshi, en de Polini CDI. Dat trekt als een beer, en ik heb een top van 75 op de vlakke weg zonder wind. En dat is nog zonder het afgedraaide vliegwiel wat ik heb liggen. :D
4 grams lijkt heel licht, maar de Polini CDI levert vermogen op hoge toerentallen. Zonder CDI knal ik bij 30 al in de toerenbegrenzer :P

Morgen komt Maico, dan kan ik meer vergelijken wat het verschil is met een Zoomer met NCY vario.

Rojackthefox
Hero Member
Hero Member

Bericht door Rojackthefox » do mei 13, 2010 10:07 pm

Jeroenvv schreef:
Rojackthefox schreef:Jajoh, jammer hoor....zou het alleen goed werken in combinatie met een Polini cdi dan? Ik weet het niet zeker maar Jeroen heeft toch ook een overdrive ingebouwd?
Ik heb de overdrive, Polini vario met 4 grams gewichtjes, de gemodde Yoshi, en de Polini CDI. Dat trekt als een beer, en ik heb een top van 75 op de vlakke weg zonder wind. En dat is nog zonder het afgedraaide vliegwiel wat ik heb liggen. :D
4 grams lijkt heel licht, maar de Polini CDI levert vermogen op hoge toerentallen. Zonder CDI knal ik bij 30 al in de toerenbegrenzer :P

Morgen komt Maico, dan kan ik meer vergelijken wat het verschil is met een Zoomer met NCY vario.
Ik kan en wil met de NCY vario niet lichter gaan rijden, want wat ik al eerder vertelde is dat ik nu al vrij snel last hebt van de Polini toerenbegrenzer. Daarom neem ik er een Polini of een Malossi Vario bij voor lange afstanden.
Maar voor in de stad is de NCY geweldig. Ben dus benieuwd wat je van NCY vind :)
Hit the road Jack

Jeroenvv
Hero Member
Hero Member

Bericht door Jeroenvv » do mei 13, 2010 10:25 pm

Hij heeft geen CDI, dus dat wordt een oneerlijk vergelijk.

Maicodehaan
Hero Member
Hero Member

Bericht door Maicodehaan » do mei 13, 2010 11:55 pm

bij mij is acceleratie ver te zoeken ::) en ik rijd met ncy, dit heeft echter meer met de koppeling en de gradenplaat te maken , lang verhaal maar ik kom zonder cdi wel ruim voorbij het fi lampje :)

Rojackthefox
Hero Member
Hero Member

Bericht door Rojackthefox » vr mei 14, 2010 5:02 am

Dan rij je zeker met 7.0 gr gr rolletjes van NCY.
Hit the road Jack

Pamda
Sr. Member
Sr. Member

Bericht door Pamda » vr mei 14, 2010 7:06 pm

Zo, pfffff: vanmiddag de tandwieltjes weer terugverwisseld. Wel een hoop werk, maar goed: alles voor de goede zaak. Op dit moment weer met de (witte) honda rolletjes van 5,33 gram: top komt (nog) niet hoger dan 55, maar acceleratie is geweldig! Komende tijd even verder uitproberen: zoomercomputertje ook weer even laten wennen aan al die veranderingen ;)
Als de top zo blijft dan denk ik dat ik weer aan iets zwaardere rolletjes ga: met de blauwe pollini (sport) rolletjes ging ie met gemak tegen de 65 weet ik nog; het enige nadeel vond ik dat ze nogal zacht waren en dus wat te snel (naar mijn zin) gingen afvlakken.
Btw ook nog even een stukje met de uitlaat gereden die Nicky heeft gemaakt: geweldige sound! Alleen ben ik bang dat ik er na een tijdje een beetje saggerijnig van ga worden. Dus wellicht wordt het toch nog een 'Leootje'. Want de standaardpijp klinkt wel errug beschaafd..... :D Dat wordt dus speuren op MP of EB. Wie er ergens nog eentje weet: graag een seintje.... ;D
O ja: er schijnt nog wat onderweg te zijn vanuit de States ;D

Jep
Hero Member
Hero Member

Bericht door Jep » vr mei 14, 2010 7:29 pm

Leo kost $200 ex verzenden/btw/inklaring-yoshimura $250,en de rest,MP zal geen succes worden vrees ik ,succces

Pamda
Sr. Member
Sr. Member

Bericht door Pamda » vr mei 14, 2010 8:17 pm

Jep schreef:Leo kost $200 ex verzenden/btw/inklaring-yoshimura $250,en de rest,MP zal geen succes worden vrees ik ,succces
Ik geef de hoop niet op: volgens mij had Boendoek vlak voor de barbaren bikkeltocht nog een mazzeltje via MP. Ik zat nog te dubben en toen dus te laat :-\

Rojackthefox
Hero Member
Hero Member

Bericht door Rojackthefox » za mei 15, 2010 5:40 am

Je kunt ook eens 3x wit en 3x blauw om&om proberen Peter!...ik denk dat je dan wel rond de 60 uit komt en toch nog redelijk optrekt.

Maar even wat anders, je tandwielen!!! ;D Ik zou ze best wel willen testen om te kijken of het bij mij wel wat uitmaakt en als het werkt zou ik ze kunnen overnemen van je ? ;)

Misschien is het mogelijk om een demper in te bouwen in de uitlaat van Nicky?....
Hit the road Jack

tse
Full Member
Full Member

Bericht door tse » za mei 15, 2010 8:03 am

Pamda schreef:Voor ik de overdrive had ging ik met gemak 60-65 met dezelfde rolletjes die er nu in zitten. Nu haal ik de 60 geeneens......Vreemd hoor.
je hebt gewoon weg te weining motor vermogen om deze overbrenging te gebruiken.
Zoomer stock blok is totaal niet geschikt voor opvoeren. Dit is ontworpen voor laag verbruik.
Een zoomer opvoeren is als een prius of een insight opvoeren.
Als je je zoomer wilt opvoeren kost dit heeel veel geld, of gewoon engine swap.
4 Honda's and Counting...

Plaats reactie