David's zoomer

Pimp my honda zoomer!
scultoree
Newbie
Newbie

David's zoomer

Bericht door scultoree » ma jan 03, 2011 3:46 pm

Ok,
Aangezien ik hier nieuw ben, zal ik mijn work in progress maar eens uploaden, heb een zwarte 2 dehands zoomer gekocht een tijdje terug, stonden 7500km op zit nu al aan 8500, gaat precies wel snel maar ik rij er dan ook elke dag mee... Heb al wat gemod, pinkers eraf, turtleneck leds vanachter van goodolbear
Afbeelding
kpc coolbox van kelvin (sweeeeet),
Afbeelding
lowered daytona seat, ncy gascover, racebrace en backcover (of hoe noem je dat?), daytona seatcover...Heb ik hier thuis nog liggen, moet ik nog doen: daytona front fender, daytona shock ( ben nog aant wachten op mijn kitaco air filter want ik denk dat de daytona shock anders niet past, de kitaco zou speciaal voor fuel injection zijn...iemand ervaringen? Zal een fotootje bijvoegen...)
Afbeelding
polini kevlar riempje, blauwe clutch springs, ncy vario met 6 gram gewichtjes... Ik hoop dat ik dan wat sneller ga gaan, ga nu net 40... :'( , ik krijg zowat tegenstrijdige info ivm het al dan niet zelf doen...plaatsen van de vario bedoel ik dan... heb al wat filmpjes bekeken enzo, maar de oudere gasten die ik ken raden me het af om het alleen te plaatsen...
Wat ik in de toekomst nog wil doen, als de centen er zijn: 10 X 5 vanachter ( wil geen extension), password stuurkop en ncy wide handlebars, betere voorvork (twijfel nog over schijfrem), kimjico pinkers (onvindbaar!!!) en dan zullen we er ongeveer zijn, natuurlijk nog wat kleine dingen als andere housing etc...
Nou als er feedback is, super! of tips... Moesten er Belgen in de buurt van Antwerpen bij zijn, let us know, zit hier nu altijd maar alleen te knutselen... :)
Bedankt in elk geval al voor alle info, en special thanks to Kelvin, die maar bleef antwoorden op al mijn vragen!
Groetjes uit het Belgenlandje!
David
hmmmm krijg precies maar geen fotootjes geupload... tips?
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Frits op ma jan 03, 2011 5:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Fotolinkjes gefixt

Frits
Hero Member
Hero Member

Re: David's zoomer

Bericht door Frits » ma jan 03, 2011 5:16 pm

M.b.t. foto's plaatsen, je was er heel dichtbij. Ze stonden al online, nu nog [img] voor en achter de link plaatsen (zie 'volledige bewerker') en voila!

patrickp
Sr. Member
Sr. Member

Bericht door patrickp » ma jan 03, 2011 6:20 pm

Ziet er goed uit, ben vooral fan van je achterlicht!!!
Tweewielers en ik:
Aprilia Rally AC1(in beslag genomen)
Beta Ark AC(verkocht)
Aprilia Rally AC1(terug gevorderd)
Aprilia Rally AC2(in onderdelen verkocht)
Aprilia Rally AC3(opknappen&verkopen)
Kymco Agility 4T(gejat)
Honda Zoomer(Just Cruisin' O0)

Rojackthefox
Hero Member
Hero Member

Bericht door Rojackthefox » ma jan 03, 2011 7:08 pm

Black forever :D 8)...Enne, er zijn wel wat Belgen actief op het forum zo nu en dan hoor!...Trouwens, welkom O0
Hit the road Jack

scultoree
Newbie
Newbie

Bericht door scultoree » za feb 12, 2011 10:29 am

Oke, wat heb nog allemaal gedaan.... de daytona shock staat erop
Afbeelding
verder heb ik nieuwe vorkbenen gestoken, MUCH better, rijdt veel soepeler nu... daytona front fender en een cup holdertje, vindt ik altijd supergraaf...
Afbeelding
ga deze week voor een groot onderhoudt, zit op 9500km dus dat mag wel , alle filtertjes vervangen etc... heb hier trouwens nog altijd die kitaco luchtfilter voor fuel injected zoomer liggenAfbeelding, heb wat angst om hem erop te zetten, omdzat een maat van me, die in honda doet zegt dat die water naar binnen gaat zuigen(rotregen), iemand tips, of misschien een idee om een esthetische beschermer te maken? Ideas would be appreciated...
Waar ik nu nog op ben aant achten, komt normaal deze week aan, als die post hier niet weer gaat staken... de dragbrace , Afbeelding
Heb hier ook nog een pitstuurtje liggen en een bmx stem, maar ben ook nog aant wachten op een shim...
heb voor de rest een mooier boutsetje besteld, imbussen ipv moeren, en fluo gele transparante fuel pipe! VETVETVET!!!
ben nu aant sparen voor daytona 8holes, maar zou bij drumrem vanvoor willen blijven...heeft daar iemand ervaring mee, ik mag hier maar max 50, dus die schijfrem is eigenlijk niet nodig...Zou ook nog een yoshi willen steken, maar ben bang dat het veel te luidt gaat zijn, plus wil niet beginnen met 400 euro uit te geven om dan nog een een lambda sonde te moeten aanlassen..., weet er anders niemand nog een mooie uitlaat? die stock uitlaat is waarschijnlijk het lelijkste aan de zoomer...zoek ook nog een interessante oplossing voor de speedo, wil hem niet in de batterybox, als ik dan later nog kijima's ofzo wil steken, wordt dat een heel gedoe...oh well ... thats the update so far...
c u guys later...

Rojackthefox
Hero Member
Hero Member

Bericht door Rojackthefox » zo feb 20, 2011 11:11 am

Zover ik weet zijn er twee uitlaten met een lamdasonde, dat zijn de Polini en de Leovince. Het intussen wel duidelijk geworden dat de Polini niet al te best van kwalitiet is (het materiaal) maar wel goed presteerd en is redelijk goedkoop!...De Leovince is een stuk duurder maar kan niet roesten, en presteerd ook prima 8)

Wat betreft het luchtfilter, daar zijn alwat topics aangewijdt...Belangrijk is dat er geen water en stof aangezogen word..Daarom rij ik zowiezo met een achter spatboard om het risico minimaal te houden.... ben nu erg tevreden met m'n filtersetup na veel uitproberen. Maar als je bij forum leden in hun showcase kijkt zie je wel het een en andere aan mogelijkheden hoor.

Een vario omwisselen is op zich niet moeilijk met het juiste gereedschap en wat kennis. Dus als je niets weet dan hebben je vrienden wel gelijk ;)
Hit the road Jack

scultoree
Newbie
Newbie

Bericht door scultoree » di feb 22, 2011 3:59 pm

Hey Rojack, tx voor de info, is die lamdasonde eigenlijk nodig? vind het wat vreemd dat die er dan niet standaard op zit...

Rojackthefox
Hero Member
Hero Member

Bericht door Rojackthefox » di feb 22, 2011 4:28 pm

Jeroen rijdt zonder lamdasonde en heeft geen problemen tot nu toe geloof ik!... In Europa rijden de Zoomers met sonde, maar de Ruckus weer niet, want die (Amerikanen) hebben ook geen injectie bv....Daarom zijn er veel aftermarket uitlaten zonder sonde aansluiting te koop en niet voor de Zoomer, jammer!...Maar iemand die goed kan lassen zet um erzo op hoor :)
Hit the road Jack

Jeroenvv
Hero Member
Hero Member

Bericht door Jeroenvv » di feb 22, 2011 7:53 pm

Stout he? Mijn uitlaatgas is ook heel ongezond voor konijntjes!

scultoree
Newbie
Newbie

Bericht door scultoree » wo feb 23, 2011 12:14 pm

Hahaha grapjas, ;) misschien moet ik dan ook maar wat konijntjes beginnen te vergassen!:)

scultoree
Newbie
Newbie

Bericht door scultoree » vr mar 18, 2011 4:09 pm

He mannen,
Hier ben ik weer met de laatste update, heb mn pakketje van pwjdm ontvangen met mn bmx shim, jammer genoeg kunnen ze de drag brace niet meer leveren... :(, heb na een maand een mailtje gehad dat ze van de laatste wat stukken mistte...heb 2 dagen geleden wel iets kut meegemaakt, wil vertrekken op mn werk en plots wilt die niet meer starten, je hoort dat hij probeert, maar hij schiet niet in gang... batterij eruit gehaalt( weet zeker dat het geen vocht is, staat altijd binnen, en had al dagen niet meer geregend) naar de motowinkel gegaan daar probeerde ze me eentje van 175 euro aan te smeren, wat ik dus niet moest hebben, ze checken dan de originele batterij, en wat blijkt? die is nog goed! had al van alles gelezen over de batterijen van honda zelf, dat die kwaliteit echt wel betreurenswaardig is... maar toch, nu weet ik het niet goed, heb hem de dag nadien aan de praat gekregen, met starten en direct gas open draaien, maar het koste echt wel tijd en moeite... nu wil ik ervoor zorgen dat dat niet meer gebeurt, hij heeft vorige maand zijn groot onderhoudt gehad, dus nieuwe bougie, filters etc... dus dat kan het ook niet zijn.... Ik ga zowiezo een betere batterij plaatsen, maar zit nu wat in de knoop...
Ik heb gisteren nog telefoon gekregen van mn garagist (de broer van een goede vriend van me) en die zegt dat het in de computer moet zitten, dat hij rondvraag heeft gedaan en me aanraadt om iets anders te kopen...nu probeer ik af te gaan wat het beste is...
Ik wil hem zowiezo niet verkopen, maar ik wil er ook op kunnen rekenen,.. als die gast zegt de computer,is dat dan de cdi? als ik een betere cdi koop (kost wel wat) bij bolwls ofzo, zou dat probleem dan finaal vd baan moeten zijn? dat vervangt toch de oude? of is dat een soort van add-on? Maten, jullie hulp zou echt geapprecieerd zijn, ik probeer zo veel mogelijk te zoeken naar wat het kan zijn, maar dat is niet simpel...heeft er iemand al ervaring mee, ok ik zit aan 10000km, maar dan moet ik toch nog wel een eind verder kunnen? wat ook raar is, sinds ik mn stuurtje heb vervangen, brand mn pinker wel, maar pinkt die niet?!?
Iemand tips of ideeen? ben een beetje radeloos...
Hier nog wat fotootjes van mn nieuw stuurtje en stem....
Afbeelding
Afbeelding

This boy is in need of help...:(

Jeroenvv
Hero Member
Hero Member

Bericht door Jeroenvv » vr mar 18, 2011 5:41 pm

Kijk dan eerst even of je de knipperlichten goed hebt aangesloten. Als het LED-knippers zijn hoort er een weerstand tussen. Krijg je een knippercode op de FI-led? Dat is de LED in je snelheidsmeter.

Dat de accu van Honda zwak is heb ik nog niet eerder gehoord. Wel weet ik dat sommige brandstofpompen kapot gaan, dan hoor je geen zoem-geluid bij het sleutel-omdraaien meer.

Wat Bowls verkoopt is geen CDI, maar een kastje met een andere ontstekingscurve voor de Ruckus. De CDI is van Honda, speciaal voor de FI Zoomer, en daar is geen vervanging voor dan alleen van Honda zelf. Maar als je de Zoomer daarna weer lopend heb gehad klinkt het meer als een andere storing, bijvoorbeeld de brandstofpomp.

Ga naar een dealer met verstand van Honda Zoomers en niet naar de garage op de hoek! De Zoomer is een apparaat waar de meeste scooterdealers geen ervaring mee hebben, en is erg gecompliceerd. Ik heb het idee dat je garage maar wat roept, en dat kost je uiteindelijk veel geld.

scultoree
Newbie
Newbie

Bericht door scultoree » vr mar 18, 2011 5:55 pm

He Jeroen, alvast bedankt voor de info, was net nog thuis, dacht om nog is proberen te starten, maar niets...:( je hoort dat hij probeert, maar hij schiet niet in gang, zelfs nie met het direct gas geven! Is zo frustrerend.. Snap het echt niet, als het de brandstofpomp zou zijn, dan zou ik gewoon niets moeten horen? Soms hoor ik hem zelfs stutteren, dan lijkt het of hij stationeer begint te lopen, maar dan begint hij te stutteren en stopt hij...wil gewoon weten wat te vervangen, ben echt gehecht aan dat brommertje...:(

Kelvin92
Hero Member
Hero Member

Bericht door Kelvin92 » vr mar 18, 2011 6:10 pm

Het klinkt als een ontstekingsprobleem, is je bougie goed/zit de bougiedop er goed op?
Ook nog eventjes de 2 kabeltjes die aan de bobine zitten controleren... En verder, zoals Jeroen als zegt; liever naar een echte Honda dealer gaan dan naar een random scooterzaak
http://www.flickr.com/photos/kelvinderuiter
http://www.facebook.com/Kcpdesignfabrication

Jeroenvv
Hero Member
Hero Member

Bericht door Jeroenvv » vr mar 18, 2011 7:45 pm

Ff een nieuw bougietje proberen, weet je ook weer zeker zeker dat het daar niet aan ligt. Soms vonkt de bougie wel, maar ontsteekt 'ie toch niet, heb ik ook wel eens gehad.

Plaats reactie