David's zoomer

Pimp my honda zoomer!
Rojackthefox
Hero Member
Hero Member

Re: David's zoomer

Bericht door Rojackthefox » za mar 19, 2011 7:38 am

Even een vraag, is de Zoomer raar gaan doen na dat je de verlichting gedaan hebt?...Misschien maakt tie ergens sluiting ofzo!
Je verlichting heeft toch een storing!.... kijk ook eens naar de zekeringen of ze er goed in zitten of misschien is er een kapot?
Hit the road Jack

Manolio
Newbie
Newbie

Bericht door Manolio » za mar 19, 2011 9:49 am

Van welk jaar is de zoomer? Dit met betrekking tot de benzinepomp.

scultoree
Newbie
Newbie

Bericht door scultoree » za mar 19, 2011 2:50 pm

He Manolio,
De zoomer is van 2005, heb hem tweedehands gekocht, stond toen 7500km op, had zogezegd net een onderhoudt gehad, ik denk dat het aan de benzinepomp ligt, want hij start soms ineens dan draait hij een aantal seconden, en lijkt hij steeds stiller en stiller te draaien tot hij sputtert en stilvalt... dus misschien te weinig toevoer?
Laatst gewijzigd door scultoree op za mar 19, 2011 4:23 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

scultoree
Newbie
Newbie

Bericht door scultoree » za mar 19, 2011 2:51 pm

@ Rojackthefox:
hij deed daarvoor al raar, heb hem nu open en ben wat an het zoeken, vind het raar, heb er enkel de handvatjes afgehad voor het nieuwe stuurtje...

scultoree
Newbie
Newbie

Bericht door scultoree » za mar 19, 2011 3:22 pm

@jeroen: als hem op ' on 'zet brand de led in de snelheidsmeter even, alles lijkt me goed aangesloten, kan dat ook met de battery te maken hebben? ik ga dat ding toch vervangen aangezien het toch al 6 jaar oud is...

scultoree
Newbie
Newbie

Bericht door scultoree » zo mar 20, 2011 9:49 am

@ jeroen: heb een hele tijd geleden mijn achterste lichten vervangen voor leds(turtleneck, check vorige pagina), was een van mn eerste mods, mijn voorste heb ik eraf gehaald, want ik wil kijima's plaatsen(echter onvindbaar), die hebben altijd perfect gewerkt, nu heb ik er nooit een weerstand tussen geplaatst, heb gewoon de instructie's gevolgd van de verkoper, heeft het daar mee te maken?waar vind ik dat terug, of hoe pak ik dat het beste aan?
greetz

scultoree
Newbie
Newbie

Bericht door scultoree » zo mar 20, 2011 11:29 am

Ok, denk dat ik het probleem heb gevonden van de pinklichten,het ligt waarschijnlijk aan de flasher,(http://totalruckus.com/phpBB3/viewtopic ... 39&start=0) dat had die verkoper wel effe kunnen melden, dat die stock flasher dan ook vervangen moet worden!

scultoree
Newbie
Newbie

Bericht door scultoree » ma mar 21, 2011 4:10 pm

Zucht...
Dit weekend zeker 20x gestart en laten bollen, geen probleem, wil vertrekken (weer) vanop de job en... niet willen starten, denk nu echt dat het de brandstofpomp is, want ik hoor de battery maar geen zoom geluid als ik de sleutel omdraai... heb in de shopmanual lopen zoeken maar daar zijn zeker 60 pagina's aan enkel de fuelinjection... iemand raad? kan ik daar zelf iets aan doen of is dat voor de garage?(en weer kosten)...hulp?

Jeroenvv
Hero Member
Hero Member

Bericht door Jeroenvv » ma mar 21, 2011 4:24 pm

Waarschijnlijk is inderdaad je brandstofpomp kapot. Je kunt checken door het slangetje dat naar je blok gaat los te halen, en via dat gat wat WD40 erin te spuiten, bij mij deed 'ie het toen weer een keer.

De brandstofpomp vervangen is heel simpel, 7 moertjes losdraaien, stekker eruit, nieuwe pomp erin, alles weer vastdraaien en aansluiten. Klaar. Niet door een dure garage laten doen, lekker zelf binnen 10 minuten klaar.

Rojackthefox
Hero Member
Hero Member

Bericht door Rojackthefox » ma mar 21, 2011 5:42 pm

Ad heeft vast wel een paar pompies liggen denk ik zo!
Hit the road Jack

scultoree
Newbie
Newbie

Bericht door scultoree » ma mar 21, 2011 5:59 pm

Hoe kan ik in contact komen met Ad?:)

jannes
Full Member
Full Member

Re:

Bericht door jannes » ma mar 21, 2011 6:00 pm

scultoree schreef:Hoe kan ik in contact komen met Ad?:)
www.funmotors.nl en daar staat zijn nummer en alles. ;)

scultoree
Newbie
Newbie

Bericht door scultoree » ma mar 21, 2011 6:28 pm

Thanx guys!,
Zal hem morgen een belletje geven!

scultoree
Newbie
Newbie

Bericht door scultoree » zo mei 08, 2011 8:56 am

He jongens,
Allereerst met de brandstof pomp is alles in orde gekomen, maar nu zit ik met een nieuw probleem, ik heb vanachter de turtleneck leds, met een elfr-1 flasher, wat perfect werkte, maar nu heb ik voor een paar dagen leds voor vanvoor gekocht bij de zoomerboys... nu het probleem, bij het aansluiten heb ik klaarblijkelijk iets verkeert gedaan, want toen ik de sleutel draaide, hoorde ik een lichte knets aan de kant vd batterij, en nu doet ie niets meer, zelfs geen rood ledje ad speedo bij het opstarten, de elektrische starter doet het ook plots niet meer... Iemand ideen? ik heb geen spanningsmeter, en vind niets in de workshop manual...:(, Kan het de batterij zijn? Ik ben zowiezo van plan om er een nieuwe te steken, maar tot nu heeft die altijd gewerkt, misschien een zekering? zou dat knets geluid verklaren... ik hoop in elk geval dat de elfr1 niet kapot is, maar zelfs dan zou de elektrische starter het toch nog moeten doen? ;.. hulp zou erg geapprecieert worden..HHEEEELLLLPPPP ,)

oli
Full Member
Full Member

Bericht door oli » zo mei 08, 2011 9:00 am

Probeer eerst de zekeringen te vervangen, ik had het ook een paar dagen geleden bij het aansluiten van mijn cdi, toen deed die van mij ook niks meer. Was gewoon een zekering gelukkig

Plaats reactie