Mijn Rode Zoomer

Pimp my honda zoomer!
Riko
Jr. Member
Jr. Member

Mijn Rode Zoomer

Bericht door Riko » za mei 12, 2012 7:31 pm

Voila, de Rode Zoomer met iets meer dan 24000km is terug van bij de garagist en hij heeft een algemene check-up gekregen en volgende onderdelen zijn geinstalleerd:

- nieuwe voorband: Bridgestone ML50 van 130 breed, normaal mag daar 120 breed op, kan dit kwaad?

- nieuwe achterste shock (zie foto hieronder) van Takegawa. (zie close up van de shock fotos onderaan)
Heb net gegoogled en blijkt een "SP TAKEGAWA Lowering Heavy-Duty Rear Shock" te zijn, weet iemand of deze shock kwalitatief goed is?
http://j-mart.biz/j-parts/index.php?mai ... s_id=11705

- de radiator die er zo erg uitzag, bleek helemaal niet aan vervanging toe en ik moet mij niet ongerust maken zei hij dus die bleef :)
Afbeelding

En dan heb ik maar zelf mijn NCY voorste shocks en spatbord geinstalleerd:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de Tagekawa Shocks:
Afbeelding
Kan iemand zeggen of deze eigenlijk kwalitatief zijn?

Hier de vering vn mijn vader zijn zoomer:
Afbeelding
Ik vermoed dat de shocks wel stock zijn, maar het is de vering die daar aftermarket is.
Zijn Zoomer rijdt wel comfortabeler vind ik, waarschijnlijk door de hogere zitplaats, zelfs bij het diepste putje voel je niet zijn dieptepunt..bij mij wel.
Hoewel het bij mij wel een hele verbetering is tov de stock achtershock natuurlijk.

Wat mij direct opvalt is dat mijn Zoomer (links) lager staat dan bij mijn vader (rechts), komt dit door zijn langere vering?
Want de veer op de Takegawa shock is duidelijk korter...zou het dus liggen aan het verschil in lengte van de achterste shocks dat ik lager zit dan op mijn vader zijn Zoomer?
Afbeelding
Afbeelding

Het spatbord dat ik kreeg van Funmotors, zoals je kan zien (of niet), heb ik toch wel wat moeten trimmen, en die beugels kloppen mijns inziens niet want de achterste klep van het spatbord past niet tussen de beugels zonder de klep onnatuurlijk te buigen.
Dus heb ik die achterste klep maar achter de beugels geplaatst ipv tussen de beugels. De klep blijft dan op zijn plaats door de vijs die erdoor gaat, maar zit eigenlijk los.
Dus om op safe te spelen zou ik een rondeel erop moeten schroeven zodat ze niet weg kan, maar in principe blijft het wel op zijn plaats.
Afbeelding

Afbeelding

Zoals reeds gezegd, zit er vanvoor een Bridgestone ML50, een goeie band, maar ik vraag me toch af of dit geen kwaad kan dat het maatje 130 is ipv 120?
Het is dus breder dan er normaal op moet, maar gelukkig heeft dit net geen invloed op het installeren van het spatbord en de beugels.
Maar het is toch heel erg nipt. :o

Een lijstje van wat ik verwacht de komende dagen - week:

Password JDM pegs en sidestand:
Afbeelding

Attack Bar:
Afbeelding

Daytona horizontal Mirrors in het zwart:
(moet wel nog een 8mm-10mm adapter kopen, want die zitten er spijtig genoeg niet bij)
Afbeelding

Backrest (moet nog besteld worden):
Afbeelding

Wat ik graag had willen doen zijn de pinkers en knipperlichten vooraan van plaats wisselen, maar ik kreeg de pinkerkabels niet los! :(
En mijn garagist wou het niet doen omdat hij zei dat de schroefdraad voor de reflectoren te klein zijn voor de pinkers en hij zou dus de gaten groter moeten maken, en dat zou kans op roest geven, dus heeft hij het niet gedaan :-\
Maar klopt dit? want ik zie toch wel veel mensen die hun pinkers en reflectoren van plaats wisselen op hun rekje.

En verder komt er nog een Chanito windscreen:
Afbeelding
De snelheid zou toenemen met 2 mijl per uur door dit scherm (das 3,22 km/u)

Enjoy zou ik zo zeggen en hopelijk kunnen jullie mij wat antwoorden geven op mijn hierbovengestelde vragen :)
Maar moest je zelf vragen hebben, twijfel niet, en stel ze maar! ;)

ZOOM-ON! O0
The BELGIAN Red Zoomer:
http://www.hondazoomer.nl/board/viewtopic.php?f=11&t=1999

cemtex
Administrator
Administrator

Re: Mijn Rode Zoomer

Bericht door cemtex » zo mei 13, 2012 7:44 am

Zo zeg je hebt niet stil gezeten. Goed bezig!
Ziet er echt goed uit!

Triz
Hero Member
Hero Member

Bericht door Triz » zo mei 13, 2012 8:40 am

Wow Riko..je laat er geen mos op groeien.. ;D

Hieronder een aantal korte antwoorden op je vragen.

- Band van 130 aan de voorkant kan geen kwaad.
- Shock achter ziet er goed uit..maar heb geen idee of deze kwalitatief goed is. Als de vering goed is dan zou ik zeggen voorlopig maar houden zo..
- Shock achter kort en lang...je verhaal klopt.
- Aansluiting knipperlichten zijn echt los te krijgen..mannetje / vrouwtje van elkaar los draaien en trekken. Als deze los zijn dan kun je de draden doorhalen en kun je de knippers desgewenst ergens anders monteren danwel andere knippers monteren.

Succes!!!

Jep
Hero Member
Hero Member

Bericht door Jep » zo mei 13, 2012 12:07 pm

/\/\ wat zij aangeeft(iets bredere band zul je alleen wel merken met bochten nemen),kabels van de pinkers zitten links achter de batterybox ,4 schroeven losdraaien box er voorzichtig af wippen ,beetje omhoog trekken,en dan richting zadel eruit wippen,zie je de kabelaansluiting zitten onder de ecu,easy toch ;) suc6
cheers,
born to be mild
Yamaha giggle

Zundapp 517
Zundapp 446

Riko
Jr. Member
Jr. Member

Bericht door Riko » zo mei 13, 2012 12:51 pm

Jep schreef:kabels van de pinkers zitten links achter de batterybox ,4 schroeven losdraaien box er voorzichtig af wippen ,beetje omhoog trekken,en dan richting zadel eruit wippen,zie je de kabelaansluiting zitten onder de ecu,easy toch ;) suc6
cheers,
lol je hebt niet goed gelezen, ik heb ondertss wel allang weten te lokaliseren waar ik moet loskoppelen ;) dat is idd easy!
Maar wat niet easy is, is het lostrekken van de pinkerkabels :-\

Ik dacht dat ik het hier zelfs al heb aangekaart mijn probleem, maar dat was op het andere zoomer forum :)
http://www.hondazoomerclub.nl/forum/vie ... ?f=5&t=505

Het probleem is dus dat ik het hier niet loskrijg:
Afbeelding
Daar zegt men, je moet eerst draaien en dan kan je lostrekken.
Maar dat lukt mij dus niet om daar beweging in te krijgen. Die doorzichtige plastic bescherming zit in de weg om deftig de kabels vast te nemen, ik verlies grip en kan dus niet deftig draaien of trekken...

Tips? ???

Ondertss nog een fotootje
Afbeelding
The BELGIAN Red Zoomer:

Jep
Hero Member
Hero Member

Bericht door Jep » zo mei 13, 2012 1:14 pm

Stekkers zitten erin gedrukt,gebruik eventueel een rechte punttang,zit niet echt vast,
born to be mild
Yamaha giggle

Zundapp 517
Zundapp 446

Triz
Hero Member
Hero Member

Bericht door Triz » zo mei 13, 2012 11:25 pm

Even wat inspuiten met WD40 of Vasaline en dan inderdaad met een punttangetje draaien en los trekken...in het ergste geval trek je het stuk..en ook dat is geen probleem, want je zet er zo een nieuw plugje op. ( maar je trekt het echt niet zo snel stuk!!)

Riko
Jr. Member
Jr. Member

Bericht door Riko » zo mei 20, 2012 6:17 pm

Ziezo, de pegs en stand van Password JDM zijn toegekomen en geïnstalleerd én ik heb de pinkers toch naar mijn zin verplaatst :P :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Hier naast die van mijn vader:
Afbeelding
Afbeelding

Nu nog wachten op de Attack bar en de Daytona spiegels....
The BELGIAN Red Zoomer:

Triz
Hero Member
Hero Member

Bericht door Triz » zo mei 20, 2012 6:52 pm

Dat heb je mooi voor elkaar gekregen ;)
Zuper strak!!

Riko
Jr. Member
Jr. Member

Bericht door Riko » zo mei 20, 2012 7:29 pm

thx! :)

ondertss de nuts en spacers in het zwart geverfd met een borsteltje zodat het geheel eenvorming zwart uitstraalt.

ik kijk uit naar een bericht van chanito over zijn windschermen wanneer hij die binnenheeft en ben heel benieuwd hoe dat eruit zal zien op mijn zoomer. Maar zal maar voor ergens midden volgende maand zijn vermoed ik, ten vroegste
The BELGIAN Red Zoomer:

Riko
Jr. Member
Jr. Member

Bericht door Riko » zo jun 17, 2012 6:49 pm

Nu met Attack Bar, smoked pinkers en met een Daytona spiegel aan de linker kant.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

close up van de Attack Bar
Afbeelding
Afbeelding

Op komst:
- Daytona spiegel voor de rechterkant (heb al een adapter voor de linkse draad, raar van Honda dat er een verschil is in draad voor de rechter buitenspiegel)
- Backrest
- underseat box
- Chanito windscherm

Als die ook geinstalleerd zijn, volgt er uiteraard nog een update, stay tuned ;)
The BELGIAN Red Zoomer:

Riko
Jr. Member
Jr. Member

Bericht door Riko » wo jul 11, 2012 3:11 pm

- Daytona spiegel voor de rechterkant = CHECK
- Backrest = CHECK
- underseat box = CHECK

Ik zal eens wat fotootjes posten deze zondag met al die onderdelen erop.

Onderweg: Chanito windscherm.
Ik verwacht binnen 2-3 weken dat het scherm binnenkomt. En dan is de Zoomer volledig af, volgens wensen :)
Zal daar op dat moment dan ook nog eens wat fotootjes trekken.
The BELGIAN Red Zoomer:

Riko
Jr. Member
Jr. Member

Bericht door Riko » do jul 12, 2012 9:02 pm

Onverwachts is vandaag mijn windscherm toegekomen uit de VS! 8-)
Chanito, de maker van dat scherm, kan je terugvinden en contacteren op het Ruckus Central forum, en ik heb daar ook een topic geopend, zodat allen wie ook zo een scherm wil, daar maar eens iets moet posten, en/of hem een PM sturen: http://battlescooter.proboards.com/inde ... hread=6665
Voor 100USD (= ruw geschat 83 euro) heb je het scherm incl verzending, je moet maar zelf uitmaken of je dit natuurlijk de moeite vind.
Ik heb hem wel gevraagd om de rubberen band erbij toe te voegen, want standaard doet hij dat niet.

Persoonlijk vind ik de look van mijn Zoomer geslaagd, niet te extreem, maar toch opvallend genoeg zonder te overdrijven en met een eigen persoonlijkheid. :024
En dus heb ik eigenlijk geen directe toekomstplannen of ideeën om er nog iets aan toe te voegen of te veranderen.
Hier alvast een voorsmaakje:
Afbeelding
Afbeelding

Ik vond dat de Zoomer altijd al een beetje de chopper onder de scooters door zijn lage profiel en lage zithouding, maar door er zo een valbar, rugleuning, voetjes en zo een windscherm aan toe te voegen, lijkt het echt op een mini chopper imo :)

Hopelijk kan ik tegen zondag nog wat foto's toevoegen, dus stay tuned ;)
Verder ga ik ook testen of het klopt wat men zegt over dat windscherm, dat men namelijk +/- 3 km/u sneller gaat daardoor... ???
The BELGIAN Red Zoomer:

Triz
Hero Member
Hero Member

Bericht door Triz » do jul 12, 2012 9:23 pm

Mooi werk!

Riko
Jr. Member
Jr. Member