Roel's gele Zoomer

Pimp my honda zoomer!
Plaats reactie
Roelpl
Newbie
Newbie

Roel's gele Zoomer

Bericht door Roelpl » zo aug 18, 2013 11:53 am

Toch maar eens de moeite genomen om een showcase aan te maken. Ik ben Roel uit Hellevoetsluis en ik heb 2 Zoomers. De 1 is groen en deze wil ik (vooralsnog, maar je weet maar nooit) "standaard" houden. De andere is een gele en die heb ik wel aangepast. Inmiddels is deze verlaagd, verlengd, heeft hij een breed achterwiel en nog wat modificaties ondergaan. Ik heb onderweg wat foto's gemaakt

Te beginnen bij het begin:

Afbeelding

Omdat het toch wel veel toevoegt, had ik gelijk een brede (8x10) velg gekocht. Ik ben echter wel eerst met andere dingen aan de slag gegaan.

Afbeelding

Het achterlicht is vervangen door een R1-lichtje. Ik heb hiervoor een bevestigingsplaatje gemaakt. Het is tof hoeveel er te vinden is op internet aan spullen en ideeën.

Afbeelding

Afbeelding

Het volgende was een laag stuur. Hiervoor heb ik een BMX-achtige klem gebruikt. Verder zijn de voorste richtingaanwijzers en de km-teller in de batterybox geplaatst. Dat laatste was trouwens een flink gehannes, maar uiteindelijk toch gelukt. Ik vond het lastig een andere plek te vinden dat bij mijn opstelling van het stuur mooi uitkwam.

Afbeelding

Op de foto hierboven is ook te zien dat het zadel is verlaagd (althans een beginnetje is gemaakt, de achterste beugeltjes moeten er nog op). Achteraf had het nog wel lager gekund, maar ik was bang dat je dan het licht niet goed zou kunnen zien. Misschien iets voor later maar de zithoogte is voor mij eigenlijk wel oké.

Ondertussen was het toch tijd voor de fatty. Ik wilde de enginemount zelf maken naar voorbeeld van de Lego-mount op Total Ruckus. Ik werk op een raffinaderij in het onderhoud en zodoende heb ik wel toegang tot gereedschappen en materialen. Na het nodige buig-, zaag- en slijpwerk heb ik de mount thuis onder de Zoomer in elkaar gehecht/gelast. Ik moet zeggen dat het best lastig was om eea goed uit te lijnen. Uiteindelijk na een aantal keer lassen en weer losslijpen, is het toch gelukt. Omdat ik zelf niet zo super kan lassen, heb ik hem op mijn werk laten aflassen.

Afbeelding

Afbeelding

Voor de achterveer had ik ook een verlenger gemaakt, maar deze heb ik niet echt goed op de foto. Misschien op een latere.

Afbeelding

Hierna heb ik eea gespoten en de uitlaat zo aangepast dat hij eronder kon.

Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels heb ik andere voorrichtingaanwijzers, die ik toch mooier vond.
Op m'n werk heb ik in de oud ijzerbak een dekseltje gevonden van een of ander druk- of flowmetertje. Hiervan heb ik (met behulp van onze draaier) een koelwaterreservoir gemaakt.

Afbeelding

Even een FB-profielfotootje voor het geheel.

Afbeelding

Omdat het bloed kruipt, waar het niet gaan kan, ben ik op zoek gegaan naar een andere uitlaat. Het is een Big Gun Evo geworden. De pijp moest wel aangepast worden voor de fatty en er moest nog een plug voor de lambdasonde in. Net als de mount heb ik hem thuis ingemeten en op mijn werk af laten lassen.

Afbeelding

Hij was toch wel hard en daarom heb ik er een insert in gedaan (hij is nu nog steeds wel te horen, scheelde maar een klein beetje).

Afbeelding

Als laatste (tot nu toe) heb ik een andere achterveer eronder gezet. Deze heb ik bij Scandinavian Scooter Werks besteld. Aardige gozer, trouwens. Rijdt een stuk beter zo.

Afbeelding

Uiteindelijk ziet hij er nu zo uit:

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb nog wat dingen die ik wil doen.

- Achterspatbordje (inmiddels al binnen)
- Andere achterveerverlenging (besteld bij Mojo Customs)
- Voetstepjes (nog niet concreet over nagedacht)
- Nummerplaathouder met verlichting
- Vast nog wel meer

Zo dit was mijn eerste aanzetje tot een blik in de keuken naar de totstandkoming van de gele Zoomer zoals hij nu is. Wordt vervolgd!

hennb
Newbie
Newbie

Re: Roel's gele Zoomer

Bericht door hennb » ma aug 19, 2013 3:21 pm

Wat een prachtig project! Ik zie dat je al een stuk verder bent dan mij!:-)
Toch wel een prachtige uitlaat heb je gekozen!
Ps. ik las op internet dat Scandinavian Scooter Werks nu Rucksters dealer is geworden!

2 vraagjes : Heb jij de kabelboom van de gasklephuis moeten verlengen?
En welke remkabel heb jij gebruikt voor de achterrem?
Honda Zoomer (Fatty build) *WIP

Honda Zoomer (zwart & custom) *daily drive
Vespa ET2 (Mat Zwart
Vespa LX50 (Midnight Blue) *te koop
Vespa LX50 (Rosso Dragon) *verkocht
Aprilia Sportcity One50 (black on black) *verkocht

Roelpl
Newbie
Newbie

Bericht door Roelpl » ma aug 19, 2013 6:40 pm

Hee, bedankt. Het schiet bij jou toch ook al aardig op? Ik heb inderdaad een aantal draden van de kabelboom moeten verlengen. Ik denk dat ik er ongeveer 15 cm tussen heb gesoldeerd (even slikken, gewoon doen). Voor de achterremkabel heb ik een losse binnen- en buitenkabel (5 m) en nippels op http://www.cable-shop.nl besteld en hem zelf op maat gemaakt. Bij de motor- en scooterzaken waar ik geweest ben hadden ze niks wat te gebruiken was.

raio
Newbie
Newbie

Bericht door raio » ma aug 19, 2013 7:56 pm

Het wordt echt een aparte
en bedankt voor het adres van de kabels

hennb
Newbie
Newbie

Bericht door hennb » di aug 20, 2013 10:25 pm

Roelpl schreef:Hee, bedankt. Het schiet bij jou toch ook al aardig op? Ik heb inderdaad een aantal draden van de kabelboom moeten verlengen. Ik denk dat ik er ongeveer 15 cm tussen heb gesoldeerd (even slikken, gewoon doen). Voor de achterremkabel heb ik een losse binnen- en buitenkabel (5 m) en nippels op http://www.cable-shop.nl besteld en hem zelf op maat gemaakt. Bij de motor- en scooterzaken waar ik geweest ben hadden ze niks wat te gebruiken was.
Haha grappig dat jij en ik hetzelfde idee hebben over het verlengen van de kabel boom! Ik zat er aan te denken om 1 draad per keer te verlengen met 15-20 cm :-)
Bedankt voor de tip voor de kabels!

De komende weekjes zal er aan mijn kant geen update volgen aangezien het geld deze maand langzaam aan opraakt.. Gisteren toch maar een Yoshimura besteld :-)

Vespa ET2 (Mat Zwart

020mark
Newbie
Newbie

Bericht door 020mark » do aug 29, 2013 10:39 am

Hoi Roel,

Mooi gedaan! Ik heb een Killer Scooter extension en moest mijn kabelboom ook verlengen. Ook overal 15 cm draad tussen gesoldeerd en krimpkous erom. Werkt prima! Ik had nog een lange achter remkabel van een Kijima extension en die paste net in combinatie met een laag stuur.

Hier een fotootje met het resultaat:

Afbeelding
Honda Zoomer 2009 matzwart
- Polini CDI via relais
- Polini vario
- Yoshimura exhaust
- 8000k Hid pro bi Xenon
- Killer Scooter extension
- DORF seat frame

Roelpl
Newbie
Newbie

Bericht door Roelpl » di sep 03, 2013 8:32 pm

Blits ding. Mat is wel heel tof! Zit toch ook wel eens aan overspuiten te denken...

hennb
Newbie
Newbie

Bericht door hennb » di sep 03, 2013 9:27 pm

Gewoon doen Roel! Kies gewoon een prachtige kleur uit en overspuiten die handel!

Vespa ET2 (Mat Zwart

Jep
Hero Member
Hero Member

Bericht door Jep » za sep 28, 2013 2:37 pm

O0 :P :o tof ding man,hele topic gemist hahahaha any updates ?
born to be mild
Yamaha giggle

Zundapp 517
Zundapp 446

Roelpl
Newbie
Newbie

Bericht door Roelpl » wo apr 09, 2014 8:25 pm

Zo na de winterslaap begint het weer te kriebelen. Even een update(je). Het zijn maar kleine dingetjes, maar toch.
Allereerst heb ik de achterveerverlenger van Mojo besteld en gemonteerd. Voelt toch wat zekerder. Ik had zelf een beugeltje gemaakt maar deze was aan de iele kant. Ik moest er toch even niet aan denken als die het met 60 zou begeven.
Afbeelding

Verder wilde ik nog een achterspatbord. Het is er een geworden in de vorm van die van een Yamaha R1. Brandon Ryan van Total Ruckus heeft hier een beugel voor uitgedacht en omdat ik zijn idee van de motormount al had gekopieerd, vond ik het wel zo netjes om deze dit keer van hem te kopen. Paste perfect en ik vind zelf dat het goed "af" staat.
Afbeelding

Nog even totaalplaatje:
Afbeelding

Ik zag dat er meer fatty's bijkomen. Mooi werk allemaal!

Jep
Hero Member
Hero Member

Bericht door Jep » do apr 10, 2014 7:16 am

8) Mooie update !!!
born to be mild
Yamaha giggle

Zundapp 517
Zundapp 446

cemtex
Administrator