Frits' Zoomer

Pimp my honda zoomer!
Triz
Hero Member
Hero Member

Re: Frits' Zoomer

Bericht door Triz » vr jun 11, 2010 9:20 pm

Tjeemig, das balen Frits :(
Wat nu?
Ik neem aan dat de foute bandjes terug naar de leverancier mogen ?

Jep
Hero Member
Hero Member

Bericht door Jep » za jun 12, 2010 8:03 pm

ligt eraan of het 1e of 2e keus banden zijn,afgelopen week banden gekregen via toeleverancier i.v.m. backorder importeur,deze kwamen uit south africa ,onder licentie van continental gemaakt,bizar hoeveel slingering er in zat,uiteraard retour en kreeg 2 terug met minder slingering maar toch nog steeds matig voor het geld wat er voor neer wordt getikt,heb onlangs bridgestone turanza op m,n auto gezet,er tevreden,stuurt erg strak in de bocht en stil, indien nog niet tervreden,terug en ander merk eronder,gebeurt dikwijls,succes
born to be mild
Yamaha giggle

Zundapp 517
Zundapp 446

Frits
Hero Member
Hero Member

Bericht door Frits » di jun 15, 2010 8:51 pm

De leveranciers kunnen er niks aan doen maar die doen wel hun best, zowel voor de auto als de scooter, of brommer zo u wilt. Vervelend is het voor hen en voor mij wel, maar er zijn ergere dingen. :D Omdat dit al de tweede Sava achterband is met een afwijking heb ik het nu even gehad met de Hongaren. Een heerlijke band maar ik tref ze liever rond. Dat geldt ook voor de vier (!) Continental banden met hoogteslag. Wat een aanfluiting. Auto's is even off topic hier maar als ik wat (+ of -) te melden heb over de garantie-afhandeling dan zal ik het niet laten.

Frits
Hero Member
Hero Member

Bericht door Frits » di nov 02, 2010 9:59 pm

Een wat late bandenupdate: de Conti's voor de auto zijn teruggenomen door mijn garage. Goeie service want hun leverancier neemt ze vooralsnog niet terug. De nieuwe banden (Turanza) hebben ze daar ook vandaan maar niet betaald. Dat doen ze pas als de creditnota voor de Conti's binnen is. :D :D :D

Op de Zoomer liggen weer de winterbanden van vorig jaar. Kan niet wachten op een berg sneeuw. De zomerSava's konden zo de container in. Misschien dat de voorband (die vierkante) nog een tweede leven krijgt bij een pizzaboer. Wie er een colaatje bij bestelt doet er goed aan na ontvangst even te wachten met openen.
Verder is er nieuwe olie in gegaan, de klepspeling is gemeten (20.000 km en fabriekswaarde), het koffie-met-melk-kleurige bougietje is weer teruggeschroefd, rolletjes zijn niet vervangen want juiste gewicht niet op voorraad, de zomerbanden voor volgend jaar zijn binnen (Bridgestone ML50) en er is een zekering geplaatst die de computer moet behoeden voor een *plop* als die PCV-klep stuk gaat. Frits kan dus vrolijk de winter in. De oorzaak van een rammel (een metaalachtige "KLAK") uit de aandrijving hebben we niet kunnen vinden. Je hoort 'm op korte hobbels, klinkers, en alleen met gas los. Vermoeden is de achteras. Die kan vrij ver heen en weer en dat kan weer te maken hebben met de andere eindoverbrenging die alleen paste na het verwijderen van een ringetje....

Rojackthefox
Hero Member
Hero Member

Bericht door Rojackthefox » wo nov 03, 2010 7:42 am

Bij mij het zelfde geluid, de spiebanen van de achtervelg zijn te ruim geworden na een half jaar rijden in 2008.
Bij mij wipt de velg op de as! de spiebanen van de eindoverbrengingas en achtervelg moeten goed passen, doen ze dat niet dan ontstaat dat geluid zelfs als de moer er opzit. Pas nadat als je gas geeft grijpen de spiebanen elkaar en het geluid is weg. Allleen bij lage snelheden zonder gas erop, dus in woonwijken waar ik langzaam rij hoor ik het heel goed.
En als je het achterwiel beet pakt als tie op de standaard staat, hoor en voel je het zelfde en dat is de speling op de spiebanen die dan voelt en hoort.

Stel dat de speling op as van de eindoverbrenging (kapot lager) zou zitten, dan zou dus als je de moer beetpakt en heen en weer beweegt die speling ook moeten kunnen voelen, maar dan voel je niets.

Eindoverbrengings kast ook open gemaakt en de lagers en ringen gecontroleerd, alles was en is nog steeds goed.

Volgende week neem ik een nagenoeg nieuwe achtervelg over van iemand en denk dat die waardelose klik dan weg is...Ik hou je op de hoogte
Hit the road Jack

Frits
Hero Member
Hero Member

Bericht door Frits » wo nov 03, 2010 10:16 am

Ben benieuwd! Ik hoop dat het de velg is en niet de as/overbrenging, want de combi vario-gewichtjes-overbrenging is perfect. Snelle (tussen)acceleratie, top van 62 met wind mee en 55 normaal.

Rojackthefox
Hero Member
Hero Member

Bericht door Rojackthefox » wo nov 03, 2010 11:10 am

Ook wel tof is dat de klep speling nog steeds de fabrieks waarden heeft na 20.000km.
Hit the road Jack

Frits
Hero Member
Hero Member

Bericht door Frits » wo nov 03, 2010 12:55 pm

Stock motortje ;-)

TomasN
Jr. Member
Jr. Member

Bericht door TomasN » do nov 04, 2010 9:56 pm

Hey Frits, wat is jouw ervaring tot zover met die NCY voorvork?

Frits
Hero Member
Hero Member

Bericht door Frits » do nov 04, 2010 10:00 pm

Prima ding. Beter dan de standaardvork, vast slechter dan duurdere maar de vrij lage prijs maakt het leuk. De stock-vork stond op een gegeven moment vol water en wilde geen kant meer uit...

traumaxxx

Bericht door traumaxxx » vr nov 05, 2010 10:10 am

Over welke duurdere heb je het dan?

Boendoek67
Hero Member
Hero Member

Bericht door Boendoek67 » vr nov 05, 2010 1:07 pm

Die ik nu heb ;D

traumaxxx

Bericht door traumaxxx » vr nov 05, 2010 2:43 pm

Jij hebt toch ook die NCY poten?

Boendoek67
Hero Member
Hero Member

Bericht door Boendoek67 » vr nov 05, 2010 2:50 pm

traumaxxx schreef:Jij hebt toch ook die NCY poten?
Klopt maar ik wilde Frits ff gek maken ;)

Rojackthefox
Hero Member
Hero Member

Bericht door Rojackthefox » vr nov 05, 2010 3:26 pm

Boendoek67 schreef:
traumaxxx schreef:Jij hebt toch ook die NCY poten?
Klopt maar ik wilde Frits ff gek maken ;)
;D jahoor, jij heb die van frits toch :D :D mafkees 8)
Laatst gewijzigd door Rojackthefox op vr nov 05, 2010 9:46 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Hit the road Jack

Plaats reactie