RojackZoomerCase

Pimp my honda zoomer!
Rojackthefox
Hero Member
Hero Member

RojackZoomerCase

Bericht door Rojackthefox » zo feb 15, 2009 9:46 pm

Hallo Zoomer fanaten,

Maart aanstaande heb ik mijn Zoomer alweer een jaar... gaat dat snel!
Intussen ook al mee gereden met een Zoomerdag (Utrecht) wat ik een zeer geslaagde dag vond ... Toen eigelijk voor het eerst gepimpte en standaard Zoomers in het echt gezien, buiten de foto's die je op het Internet kan vinden had ik nog nooit een andere Zoomer gezien! behalve mijn eigen Zoomer natuurlijk.

Ik was op zoek naar een betrouwbaar vervoersmiddel, omdat het onderdeel van het bedrijf waar (Lely) ik werk ging verhuizen van Maassluis naar Rotterdam, om daar melkrobots en andere landbouw machine's te gaan bouwen.

Het is 20km heen en 20 km terug en dat 5x = 200km per week= ongeveer 850 a 900 km per maand, en, wat ik voor mezelf rijdt.. best wel een stuk tuffe!! DDus... daarom een goeie Scooter nodig!!!

Dan ga je zoeken op het Internet, en bij toeval kwam ik op een site met een Zoomer.... Ik dacht wat is dit nu?!? dat had ik nog nooit gezien!!... gelijk uitzoeken, en de Dealer bellen...
Die wist te vertellen dat het een zeer betrouwbare Scooter is, zuinig, en weinig onderhoud nodig heeft.... en het motorblok behoorlijk artie fartie is! Ik was verkocht, en een week later had ik een Zoomer, kleur zwart en met een rugsteun, die er inmiddels alweer af is ::)
Gekocht bij Mercuur Motors in Den Haag.

Het forum kwam ik een tijdje later tegen , erg leuk , zo kom je aan een hoop informatie over de Zoomer, en nog veel meer.
Zo ook al die mooie dingen die je kan kopen voor de Zoomer, eerst dacht ik dat hoeft niet, ik vind de Zoomer wel goed zo. Maar intussen toch wel begonnen met wat kleine veranderingen.

Het eerste wat ik wilde veranderen was de vering... zo dat scheelt, de originele schokbreker was echt een flutding. De spiegels heb ik ook vervangen door 2 verchroomde spiegels, erg mooi.
Carter deksel ontdaan van verflaag en gepolijst, hoog bling bling gehalte.
En dit weekend een uitlaat gemonteerd, een Leovince, gekocht van Renzsu.
Daar heb ik nog geen foto's van gemaakt vanwege het klote weer vandaag.

Of ik zover ga als Wietje,Renzsu,Angel,of Jornz(heel fraai) dat weet ik niet, maar er is een begin en wie weet waar het schip strand!! ik zie wel ;)

Gr Rojack. Afbeelding[img]http://i515.photoAfbeeldingbucket.com/albums/t354/rojackthefox/_MG_1971.jpg[/IMG]
Laatst gewijzigd door Rojackthefox op zo feb 15, 2009 10:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Rojackthefox
Hero Member
Hero Member

Re: RojackZoomerChase

Bericht door Rojackthefox » zo feb 15, 2009 9:54 pm

met die foto's gaat nog niet soepel, nogeens proberen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Rojackthefox
Hero Member
Hero Member

Re: RojackZoomerCase

Bericht door Rojackthefox » wo feb 25, 2009 2:09 pm

Me nieuwe uitlaat, en carter deksel.

Afbeelding
Afbeelding

Renzsu
Hero Member
Hero Member

Bericht door Renzsu » wo feb 25, 2009 2:27 pm

Nice!! Dat wordt me een bak herrie op de eerstvolgende grote zoomer rit :)

Rojackthefox
Hero Member
Hero Member

Bericht door Rojackthefox » wo feb 25, 2009 5:11 pm

Het volgende project is een verleng kit en een andere luchtfilter, ik heb een mooie gezien op een site in belgie, ik zal gauw een foto plaatsen. Oja en een andere kick start pendaal, vind die Renzsu wel mooi.

wietje
Hero Member
Hero Member

Bericht door wietje » wo feb 25, 2009 5:43 pm

Hij ziet er als nieuw uit! Ben benieuwd naar je geluid met die luchtknijper ertussen, heb je goed opgelost voor jezelf en voor anderen (Manuel) :)

Had je een verlengkit of een luchtfilter gezien in België ? Of beide..kan ook natuurlijk
Groetjes Sander

Kelvin92
Hero Member
Hero Member

Bericht door Kelvin92 » wo feb 25, 2009 5:43 pm

een ander luchtfilter.. hou er rekening mee dat de meeste open filters zoals je ze ziet op bijna alle zoomers te veel lucht geven.. :S je moet er eigenlijk zo'n filter-lap of hoe je het ook noemt omheen doen maar dat ziet er weer niet uit :S
http://www.flickr.com/photos/kelvinderuiter
http://www.facebook.com/Kcpdesignfabrication

Rojackthefox
Hero Member
Hero Member

Bericht door Rojackthefox » wo feb 25, 2009 5:46 pm

Deze filters vind ik wel wat, maar ik heb er een gezien op het forum die kan ik niet meer vinden, die vond ik ook wel mooi. hij was wel heel apart en vrij prijzig!
Afbeelding
Afbeelding

Filter-lap wat is dat dan?

Renzsu
Hero Member
Hero Member

Bericht door Renzsu » wo feb 25, 2009 5:52 pm

Rojackthefox schreef:Het volgende project is een verleng kit en een andere luchtfilter, ik heb een mooie gezien op een site in belgie, ik zal gauw een foto plaatsen. Oja en een andere kick start pendaal, vind die Renzsu wel mooi.
Die stage6 kickstarter bedoel je? (met scherpe hoekjes)... die mag je hebben, ik heb nu een andere (1 stuk, groter trap oppervlak, ook chroom :) van STR8). Die stage6 kan de deur uit :)

Rojackthefox
Hero Member
Hero Member

Bericht door Rojackthefox » wo feb 25, 2009 6:00 pm

Kijk dat schiet lekker op zo ;D

dus je wilt hem wel verkopen dan.

Kelvin92
Hero Member
Hero Member

Bericht door Kelvin92 » wo feb 25, 2009 6:03 pm

filter lap is inderdaad niet het goede woord.. schuimfilter komt beter in de richting, zit vaak binnenin de luchtfilter box: http://www.kartspullen.nl/components/co ... lfrxss.jpg zoiets maar dan zonder dat rekje, anders krijg je waarschijnlijk te veel lucht wat de cdi niet kan compenseren en loopt je zoomer te arm > kapot :-\
http://www.flickr.com/photos/kelvinderuiter
http://www.facebook.com/Kcpdesignfabrication

Rojackthefox
Hero Member
Hero Member

Bericht door Rojackthefox » wo feb 25, 2009 6:11 pm

wietje schreef:Hij ziet er als nieuw uit! Ben benieuwd naar je geluid met die luchtknijper ertussen, heb je goed opgelost voor jezelf en voor anderen (Manuel) :)

Had je een verlengkit of een luchtfilter gezien in België ? Of beide..kan ook natuurlijk
Groetjes Sander
Verleng set bij Sip, en ik wacht nog op antwoord van Angel waar hij die van hem gekocht heeft, wat jij me vertelde tweede versie van NCY.

De filters gevonden op een site in belgie.

het geluid met de reduceer pijp klinkt bijna standaard, iets zwaarder.

Gr Ron.

Rojackthefox
Hero Member
Hero Member

Bericht door Rojackthefox » wo feb 25, 2009 6:19 pm

Kelvin92 schreef:filter lap is inderdaad niet het goede woord.. schuimfilter komt beter in de richting, zit vaak binnenin de luchtfilter box: http://www.kartspullen.nl/components/co ... lfrxss.jpg zoiets maar dan zonder dat rekje, anders krijg je waarschijnlijk te veel lucht wat de cdi niet kan compenseren en loopt je zoomer te arm > kapot :-\
Bedankt voor de informatie, maar heb de andere er nooit over gehoord dat ze problemen hadden nadat ze een andere filter gemonteerd hadden.

Gr Ron.

Manuel
Hero Member
Hero Member

Bericht door Manuel » do feb 26, 2009 12:26 am

ja, ik heb dezelfde als angel. Klinkt lekker, maar qua montage vind ik het toch niet helemaal ideaal. Vooral bij regenachtige dagen. Hij hangt er zo bij van: kom maar auto's. rij maar langs me en gooi maar een hele grote plas water in mijn filter. (als je begrijpt wat ik bedoel).
Angel heeft hem nu volgens mij nu zonder slang gemonteerd. Moet ik misschien ook maar doen ::) .
wietje schreef:Hij ziet er als nieuw uit! Ben benieuwd naar je geluid met die luchtknijper ertussen, heb je goed opgelost voor jezelf en voor anderen (Manuel) :)
;D

Renzsu schreef: Die stage6 kickstarter bedoel je? (met scherpe hoekjes)... die mag je hebben, ik heb nu een andere (1 stuk, groter trap oppervlak, ook chroom :) van STR8). Die stage6 kan de deur uit :)
Ha ja, ik heb hem ook. Ding trilt de hele tijd los, en kicken lukt niet vanwege het kleine voetsteuntje... :-\

coole foto's trouwens ;)

Rojackthefox
Hero Member
Hero Member

RojackZoomerCase

Bericht door Rojackthefox » do feb 26, 2009 12:25 pm

Oh, is dat zo,

jammer, ik vind hem er wel cool uitzien.
Maar dat los trillen is wel op te lossen denk ik.
Laatst gewijzigd door Rojackthefox op zo aug 29, 2010 4:33 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie