RojackZoomerCase

Pimp my honda zoomer!
speedyplusplus
Sr. Member
Sr. Member

Re: RojackZoomerCase

Bericht door speedyplusplus » di dec 24, 2013 7:57 pm

Ik heb er 50 duizend kilometer bijgezet loopt nog steeds goed met de jouw bekend setting !
Keep on Riding´

Rojackthefox
Hero Member
Hero Member

Bericht door Rojackthefox » di feb 11, 2014 5:52 am

speedyplusplus schreef:Ik heb er 50 duizend kilometer bijgezet loopt nog steeds goed met de jouw bekend setting !
Tof.... 8)
Hit the road Jack

Rojackthefox
Hero Member
Hero Member

Bericht door Rojackthefox » wo mar 12, 2014 6:26 pm

Na een paar maanden tobben rijdt m'n Zoomer weer als een raket!...Ik rij niet veel meer want de Zoomer is met pensioen met zowat 75000 k op de teller.
Dus alleen nog tour tochten met m'n nieuwe club OBC de Oudcamp uit de Lier, als enige niet classic brommer, maar wel qwa km stand!
Ik had start problemen als gevolg van een foute klep (inlaat) speling, te strak!...Een paar nieuwe simmetjes erin en was dat probleem opgelost, maar er ontstond een ander probleem!

Het stationair toerental was te hoog en wilde constant koppelen en kwam niet goed op topsnelheid, waardeloos zeg!... Vorige week donderdag zou ik naar Ad gaan om de bedrading na te lopen om te kijken of er een draad breuk te vinden was die daar eventueel verantwoordelijk voor was...Onderweg naar Kamerik in de buurt van Zoetemeer ging de Zoomer helemaal los, wat een feest is dat alstie in eens weer door trekt naar de 75/80 km...Ook was het stationair probleem van het ene op het andere moment over 8)...Toch voor de zekerheid bij Ad de draadboom geheel nagekeken, maar we konden niets vinden ???
Ook heb ik m'n power filter gewisseld voor een standaard filter....

Ik heb m'n Leovince onder de Zoomer vandaan gehaald vorig jaar augustus en een standaard uitlaat eronder gezet...Deze heb ik ingekort (samen met Chris Naude) en de katalysator eruit gehaald, en dat rijdt uitstekend mag ik wel zeggen en ben er erg blij mee..Ook een nieuwe schakel relais voor de Polini cdi ingebouwd door Ad, en dat werkt perfect 8)

http://www.youtube.com/watch?v=JqBmn2_V ... MXzXQ-YBzA
Hit the road Jack

wietje
Hero Member
Hero Member

Bericht door wietje » do mar 13, 2014 7:53 am

Als de Zoomer met pensioen is...waar rij je nu dan dagelijks mee? 75000+=1,8x omtrek aarde...wauw

Jep
Hero Member
Hero Member

Bericht door Jep » do mar 13, 2014 8:58 am

Onderweg naar Kamerik in de buurt van Zoetemeer ging de Zoomer helemaal los
Zoomer rook de stal ! en de positieve energie uiteraard ;)

wietje
Hero Member
Hero Member

Bericht door wietje » do mar 13, 2014 1:31 pm

Jep schreef:
Onderweg naar Kamerik in de buurt van Zoetemeer ging de Zoomer helemaal los
Zoomer rook de stal ! en de positieve energie uiteraard ;)
"Rook de stal" whahahaha ;D

Jep
Hero Member
Hero Member

Bericht door Jep » do mar 13, 2014 8:17 pm

;D :P

Rojackthefox
Hero Member
Hero Member

Bericht door Rojackthefox » vr mar 14, 2014 6:04 am

@Wietje, op de (gazelle) fiets ;) ..ik hoef niet meer naar Rotterdam voor m'n werk!....De nieuwe lely campus hier in maassluis is klaar na 5 vijf...De melkrobot afdeling waar ik werk moest daardoor verhuizen naar Rotterdam...We hebben nu het duurzaamste bedrijf/complex van Europa, echt geweldig!

De stal Jep, LoL ;D
Hit the road Jack

wietje
Hero Member
Hero Member

Bericht door wietje » vr mar 14, 2014 8:00 am

Rojackthefox schreef:@Wietje, op de (gazelle) fiets ;) ..ik hoef niet meer naar Rotterdam voor m'n werk!....De nieuwe lely campus hier in maassluis is klaar na 5 vijf...De melkrobot afdeling waar ik werk moest daardoor verhuizen naar Rotterdam...We hebben nu het duurzaamste bedrijf/complex van Europa, echt geweldig!
is ook een stuk gezonder op de fiets en goed voor het milieu, alhoewel de Zoomer daar weinig aan schaad in vergelijking met andere scooters natuurlijk.

Rojackthefox
Hero Member
Hero Member

Bericht door Rojackthefox » vr mar 28, 2014 9:37 pm

wietje schreef:
Rojackthefox schreef:@Wietje, op de (gazelle) fiets ;) ..ik hoef niet meer naar Rotterdam voor m'n werk!....De nieuwe lely campus hier in maassluis is klaar na 5 vijf...De melkrobot afdeling waar ik werk moest daardoor verhuizen naar Rotterdam...We hebben nu het duurzaamste bedrijf/complex van Europa, echt geweldig!
is ook een stuk gezonder op de fiets en goed voor het milieu, alhoewel de Zoomer daar weinig aan schaad in vergelijking met andere scooters natuurlijk.
Zeker weten, want de kilootjes teveel gaan er op mijn leeftijd niet echt makkelijk meer af, zeker na het stoppen met roken vlogen de kilo's er aan joh :D afijn!..
wat betreft de uitstoot, als alles goed is afgesteld bij een Zoomer zoals nu bij mij en elke andere Zoomer natuurlijk, valt dat best wel op ja!...Want als ik met OBC de OudCamp ga rijden met al die 2takt brommers, nou nou :o... Expres over de top smering doen ze ook wel aan hoor ;D....Ben benieuwd hoelang die oude brommers en auto's nog mogen deelnemen aan het verkeer in Nederland, en elders!!!..

Het volgende wat ik ga doen is een nieuw achterlicht voor onder m'n zadel, en een kentekenplaat verlichting 8)... M´n kentekenplaat is nu op mijn luchtfilter gemonteerd door middel van een beugel, en daar wil ik ook verlichting monteren.
Ik moest wel ff wennen aan de standaard luchtfilter na 6 jaar rijden met een power filter, maar het klinkt wat meer relaxed zo O0
Hit the road Jack

Jep
Hero Member
Hero Member

Bericht door Jep » za mar 29, 2014 8:50 pm

Hey Ron
Lekker bezig weer ;D ,verlichting voor kentekenplaat is toch niet verplicht ?
born to be mild
Yamaha giggle

Zundapp 517
Zundapp 446

Rojackthefox
Hero Member
Hero Member

Bericht door Rojackthefox » zo mar 30, 2014 11:04 am

Jep schreef:Hey Ron
Lekker bezig weer ;D ,verlichting voor kentekenplaat is toch niet verplicht ?
Geloof van niet? maar die led lampjes voor op de kentekenplaat houder vind ik wel mooi....Binnenkort naar Ad om de de verlichting te doen...ik had al een Turtlehead gekocht in de US, maar dat ding doet het niet goed want het remlicht werkt niet!!!...Daar baal ik behoorlijk van, heb die kerel 2 keer een mailtje gestuurd maar nooit meer wat gehoord!!!
Hit the road Jack

Jep
Hero Member
Hero Member

Bericht door Jep » zo mar 30, 2014 12:09 pm

mmmzz das balen dat het remlicht niet werkt,iets anders bestellen vermoed ik dan ?
born to be mild
Yamaha giggle

Zundapp 517
Zundapp 446

Rojackthefox
Hero Member
Hero Member

Bericht door Rojackthefox » za apr 05, 2014 6:16 pm

Ja flippuh hoor, maarja!!!...Ad heeft gelukkig smoked tail light op voorraad voor onder het zadel+ beugel...Die komt er nu onder in plaats van de Turtlehead ;-)
Ben ook aan het kijken of m'n rugsteun er af gaat, probeer zoveel mogelijk rechtop te rijden zonder te steunen de laatste tijd!...Tot nu toe gaat dat goed...Qua look ziet de Zoomer er zonder rugsteun mooier uit....Maar comfort is ook wel wat natuurlijk, gezien het feit dat ik best wel lange afstanden rijdt op de Zoomer!
Whatever, Its time for a change ;D
Hit the road Jack

subaruroy
Full Member
Full Member

Bericht door subaruroy » di apr 08, 2014 1:27 pm

Nou ik ben nog steeds heel blij met mijn rugsteun hoor Ron
Zou hem echt missen op de zoomert.......
Mijn fout de afgelopen 2 1/2 jaar

het rijden/sleutelen aan een Gilera DNA

Plaats reactie