Speedy Relais

Honda Zoomer Aftermarktparts, tuning, opvoeren of hoe zit het in elkaar!
speedyplusplus
Sr. Member
Sr. Member

Speedy Relais

Bericht door speedyplusplus » ma nov 02, 2009 12:50 am

Afbeelding

Heb het relais project gestart om een CDI van welk dan ook te kunnen inschakelen via een bestaande toets op de Honda Zoomer.

Afbeelding

Heb al eerder getracht de schakeling analoog te realiseren wat niet gelukt is dus het wordt digitaal ! , de Honda ECM is tenslotte ook digitaal.

Afbeelding

Aan de slag met een chip alles werkt naar behoren wat vooral lastig is om de schakeling hufterproof te maken hiermee bedoel ik dat de boel niet gaat roken bij verkeerd aansluiten door derden.

Afbeelding

Het relais wat wordt ingezet is gewoon een 12 Volt relais de Honda Zoomer is tenslotte 12 Volt.

Afbeelding

Wie schrijft die blijft.

Afbeelding

Nieuwe setup voor Jeroen.

Afbeelding

Met wat extra brains , inschakelen via een bestaande toets op het stuur.

Afbeelding

SpeedyRelais in de praktijk !

Afbeelding

Met verantwoorde verbindingen.
Laatst gewijzigd door speedyplusplus op za nov 07, 2009 1:16 am, 3 keer totaal gewijzigd.
Keep on Riding´

Jeroenvv
Hero Member
Hero Member

Re: Speedy Relais

Bericht door Jeroenvv » ma nov 02, 2009 9:57 am

Jippie! Kunnen we zaterdag bij mij ook een relais erin zetten? Als ik geluk heb is mijn weerstand voor de knipperlichten dan ook binnen.

Dus het verschil met een relais zoals bij jou en Ron is dan dat deze zelf aangesloten kan worden door mensen, en dat je daar dus ook gerust een foutje bij kan maken zonder de boel te ontploffen (nou ja, smelten/vernielen)? Klopt dat, begrijp ik dat goed?

Renzsu
Hero Member
Hero Member

Bericht door Renzsu » ma nov 02, 2009 10:19 am

Heey Speedy, ik moet zeggen dat ik stiekum toch ook wel interesse begin te krijgen.. Ik ben al lang door m'n garantie periode heen en m'n Zoomer rijdt nog steeds super lekker, dus een beetje meer pit mag ie van mij wel krijgen inmiddels. Ik volg je ontwikkelingen, afhankelijk van de financien zal ik je binnenkort wel ff een berichtje sturen :)

cemtex
Administrator
Administrator

Bericht door cemtex » ma nov 02, 2009 10:47 am

Ge-wel-dig!

Rojackthefox
Hero Member
Hero Member

Bericht door Rojackthefox » ma nov 02, 2009 8:22 pm

Het werkt goed hoor, ben er zeer tevreden over en ben blij dat ik een proef konijn was, al is het nu nog analoog en nog niet te bedienen met de start knop maar een verstopt schakelaartje.
als ik me nieuwe handschoenen heb rij ik zo weer naar Arnhem ;D
Wat ik wel interessant vind is een schakelaar om de voorlichten aan en uit te zetten tzt.
Hit the road Jack

Kelvin92
Hero Member
Hero Member

Bericht door Kelvin92 » ma nov 02, 2009 9:27 pm

Hey Paul ziet er goed uit!
Zijn nu al die extra draadjes om te zorgen dat je een bestaande knop kan gebruiken? Want voor een schakelaartje is het alleen 1 relais.. Maar dat weet jij natuurlijk ook
http://www.flickr.com/photos/kelvinderuiter
http://www.facebook.com/Kcpdesignfabrication

speedyplusplus
Sr. Member
Sr. Member

Bericht door speedyplusplus » ma nov 02, 2009 11:33 pm

Thanx Kelvin als je de plaatjes goed bestudeerd zie rechts het relais zitten daar komen straks drie draden op injector , injector signaal van De Polini CDi en injector signaal van de ECM. Het relais heeft als functie een wisselschakelaar wisselen tussen een injector signaal van de Honda of de Polini. Dan heb je nog een plus en min voor het voeden van de chip en een draad (stuursignaal) die van een bestaande knop vandaan komt. Maakt 6 draden valt dus wel mee ! Op de foto zijn er drie draden aangesloten plus min en stuurdraad bestaande knop. Het is een meetopstelling en het relais is dus niet aangesloten op de foto. Ik kan horen en zien of de relais wel of niet omschakeld. De chip heeft als functie om het relais om te schakelen onder een aantal voorwaarden. De schakeling noem het maar SpeedyRelais heeft ook een eigen spanningsregelaar aan boord , de schakeling werkt intern met 5 en 8 Volt de bestaande knoppen op de Zoomer zijn allemaal 5 Volt. De sturing van het relais draait op 8 Volt om er voor te zorgen dat de schakeling betrouwbaar blijft bij een lage accuspanning oftwel de schakeling stopt er pas mee bij een accuspanning van 8 Volt maar dan moet je ook een nieuwe accu kopen ! De rode blauwe en gele draadjes dat noemen wij jumpers wat allemaal te maken heeft met de chip het zwarte rechthoekige blokje (zie foto). De gele krokodillenbekje is het stuursignaal vanuit een bestaande knop op de Zoomer , de witte en bruine links de + en - 12 Volt. De twee kleine zwarte componenten zijn de spanningsregelaars.

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is !
Groetjes Paul.
Keep on Riding´

Jep
Hero Member
Hero Member

Bericht door Jep » do nov 05, 2009 8:42 pm

duidelijk!ga je deze in produktie nemen voor de rest ;D is wel erg makkelijk.
Grtz,

traumaxxx

Bericht door traumaxxx » do nov 05, 2009 8:43 pm

;D ;D

Rojackthefox
Hero Member
Hero Member

Bericht door Rojackthefox » za nov 07, 2009 6:34 am

Is dit nu de digitale uitvoering?... Ziet er high tech uit!
Nog even een vraag over de Polini cdi... Hij doet het, of hij doet niet.
Dus het is niet zo dat Polini slechter gaat functioneren,toch!
Hit the road Jack

speedyplusplus
Sr. Member
Sr. Member

Bericht door speedyplusplus » za nov 07, 2009 11:26 am

Ik zat te denken vanwaar mijn interesse voor bromfietsen en of scooters.
Heb het fotoalbum en dagboeken van mijn opa en oma nader bestudeerd. Ze hebben elkaar ontmoet tijdens een Saterday rit... De rode was van mijn opa.

Afbeelding

Mijn oma reed op een zeer sexy scooter zoals je ziet met de luchtfilter op de juiste plaats zodat ie zo weinig mogelijk stof opvangt en warmte ontvangt van het motorblok deze warmte werd ook hergebruikt door oma door te rijden zonder schoenen met alleen sokken aan voetjes op het motorblok voor warmte -20 graden celsius volgens haar dagboek.

Afbeelding

Moet zeggen de huidige ontwerpers zijn echt de weg kwijt want deze machines zien er heel erg mooi uit is mijn mening.
Keep on Riding´

speedyplusplus
Sr. Member
Sr. Member

Speedy Relais

Bericht door speedyplusplus » zo dec 06, 2009 11:16 pm

Afbeelding

Voor als de Zoomerfreaks denken dat ik ingeslapen ben , welnee druk met de definitieve SpeedyRelais met allerlei toeters en bellen erop !

Afbeelding

Thanx voor de tip Ron , kan ook in kleur heb nog niet zo veel ervaring met mijn scanner !
Laatst gewijzigd door speedyplusplus op zo dec 06, 2009 11:50 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Keep on Riding´

Rojackthefox
Hero Member
Hero Member

Bericht door Rojackthefox » zo dec 06, 2009 11:22 pm

heb je um ook in kleur :D wanneer is tie klaar???? zonder relais rijden vind ik maar nix hoor.
Hit the road Jack

speedyplusplus
Sr. Member
Sr. Member

Bericht door speedyplusplus » vr jan 01, 2010 10:21 pm

Afbeelding

Behuizing voor de SpeedyRelais water en hufterproof.Wel wat weinig ruimte want de chip en de rest moet er ook nog in. Enne check deze site !
http://www.research.speedxs.nl

Afbeelding

Alles past net !

Afbeelding
Laatst gewijzigd door speedyplusplus op do jan 07, 2010 8:17 pm, 5 keer totaal gewijzigd.
Keep on Riding´

Kelvin92
Hero Member
Hero Member

Bericht door Kelvin92 » vr jan 01, 2010 10:30 pm

Ben erg benieuwd, je maakt er wel wat moois van zie ik! :D
http://www.flickr.com/photos/kelvinderuiter
http://www.facebook.com/Kcpdesignfabrication

Gesloten