Polini vario, juiste gewichten en ?rodage?

Honda Zoomer Aftermarktparts, tuning, opvoeren of hoe zit het in elkaar!
Plaats reactie
maxiboy007
Newbie
Newbie

Polini vario, juiste gewichten en ?rodage?

Bericht door maxiboy007 » zo aug 24, 2014 10:25 am

Hey dag allemaal,

Ik ben Maxime en komt uit Belgie. Gisteren heb ik mijn vario verranderd (polini) en heb de 5.9g gewichtjes er op gestoken. Is het normaal dat ik bergop met moeite aan de 45 kom bij een kleine bergop, maar bergaf makkelijk de 55-60 haal ? Ik snap niet goed hoe het dan werkt. Gisteren reed ik 60 ( einde teller ) op een recht stuk, soms haal ik maximum 50. Heb ik iets fout gedaan ? ( ik heb alles goed uitgevoerd, enkel kwam de riem een klein stukje uit het metaal waar het op zit. Dit leek me geen probleem ). Is het ook mogelijk dat hij momenteel wat raar functioneert omdat hij nog moet ingereden worden ? Ik hoop snel antwoord te krijgen want heb er een raar gevoel bij. Hopelijk is dit alles normaal en haalt gij bergop na lang rijden 45 omdat hij nog ingereden moet worden of gewoon minder "koppel" heeft en niet omdak ik iets fout deed.

Bedankt,
Maxime

Jep
Hero Member
Hero Member

Re: Polini vario, juiste gewichten en ?rodage?

Bericht door Jep » di aug 26, 2014 8:15 pm

Gewichten zijn te zwaar,begin eens met 4,7 gram.En leg ze in de juiste stand in de variateur.Zwaarderegewichten houdt in de praktijk in minder goed op snelheid komen bij weerstand ,eenmaal op snelheid wel iets sneller ,maar beter iets lichtere gewichten en meer trekkracht.succes.
born to be mild
Yamaha giggle

Zundapp 517
Zundapp 446

maxiboy007
Newbie
Newbie

Re: Polini vario, juiste gewichten en ?rodage?

Bericht door maxiboy007 » vr aug 29, 2014 12:22 pm

Bedankt ! Ik zal dit zeker eens proberen.

Plaats reactie