TP sensor - MIL 8 blinks

Honda Zoomer Aftermarktparts, tuning, opvoeren of hoe zit het in elkaar!
Plaats reactie
henkwitte
Newbie
Newbie

TP sensor - MIL 8 blinks

Bericht door henkwitte » za aug 30, 2014 3:14 pm

Hallo,

Al een tijdje krijg ik op mijn zoomer een MIL fout (rode lampje) die bij stationair 8 x knippert. Volgens handleiding TP sensor (throttle position) van het gashuis. Heb op het forum wel wat gevonden maar ik vind de oplossing nog niet.

Heb eerst het foutgeheugen gereset en de nul-positie van de gashandel gereset (zoals aangeraden). Volg verder de werkplaatshandleiding, ben nu aangekomen waar ik op de ECM moet gaan meten maar ik heb geen harnas daarvoor dus dat wordt lastig. Meten op de pennetjes zonder harnas levert niks op (waarschijnlijk wordt er hier of daar iets doorgezet in het harnas?).

Wat ik wel heb kunnen meten is op 32P connector geel/rood + groen/blauw (4,97V dus OK) en groen/geel met groen/blauw (3,96 V dus te laag zou MAP sensor zijn).

Ik loop dus vast op stap 3 (TP sensor output voltage inspection) pagina 6-19 van de handleiding

Iemand tips?

Groeten

Henk

Jep
Hero Member
Hero Member

Re: TP sensor - MIL 8 blinks

Bericht door Jep » di sep 02, 2014 8:02 am

Hoofdstuk 6-12 en 6-18 staat beschreven hoe je stapsgewijs moet handelen en kunt afgaan op de geschreven tekst.Succes
born to be mild
Yamaha giggle

Zundapp 517
Zundapp 446

henkwitte
Newbie
Newbie

Bericht door henkwitte » ma sep 15, 2014 9:53 pm

Handleiding had ik gevolgd, maar je moet op een gegeven moment een meetkabel hebben en die heb ik niet. Ondertussen bij Ad Nap langs geweest om het gasklephuis te vervangen.

Kwamen daarbij echter een ander probleem tegen, nl dat de bromfietshandel de vario niet goed had gemonteerd.....dus nu een nieuwe krukas en carter nodig (!).

Jep
Hero Member
Hero Member

Bericht door Jep » di sep 16, 2014 7:16 am

Zou ik die eerst vervangen ,en schop die bromfietshandelaar maar onder zijn kloten,zeker een luchttol gebruikt ?Succes dude.
born to be mild
Yamaha giggle

Zundapp 517
Zundapp 446

henkwitte
Newbie
Newbie

Bericht door henkwitte » di sep 16, 2014 8:07 am

Ja, maar zelfs Ad zag ik geen momentsleutel gebruiken....

Met de handelaar ben ik in overleg, denk dat we er wel uit komen. Ze balen er ook van.

Jep
Hero Member
Hero Member

Bericht door Jep » do sep 18, 2014 8:25 pm

Klopt,die gebruikt een power drill,gaat feitelijk meer om het recht op de krukas zetten van de poulie en dan vast zetten,Ad vervangt die dingen bijna dagelijks,zet het liever ook op aanhaalmoment 32Nm ::) ,maakt nu niets meer uit,let us know !
born to be mild
Yamaha giggle

Zundapp 517
Zundapp 446

Plaats reactie