Stage6 racing torque control koppeling

Honda Zoomer Aftermarktparts, tuning, opvoeren of hoe zit het in elkaar!
Plaats reactie
Dop13
Newbie
Newbie

Stage6 racing torque control koppeling

Bericht door Dop13 » za okt 11, 2014 12:04 pm

Dag allen,

ik zag het volgende:

http://www.4taktershop.de/product/11301 ... ugeot.html

Volgens de website past dit op de Zoomer, maar ik hoor verhalen over een extra ring en ik weet niet hoe het zit. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee of weet iemand of het werkelijk 1op1 overzetten is?
Vooral het afstellen zonder alles er weer af te halen trekt mij wel aan.

Groet,

Dop

Dop13
Newbie
Newbie

Re: Stage6 racing torque control koppeling

Bericht door Dop13 » di okt 14, 2014 11:52 am

Ai, er hebben al wat mensen gekeken, maar een reactie blijft achterwege?
Ik heb inmiddels ook al een email aan Stage6 gestuurd, maar voor alsnog heb ik geen reactie ontvangen

Jep
Hero Member
Hero Member

Bericht door Jep » vr okt 17, 2014 1:42 pm

Welke winst denk je te behalen ? daar moet je even vanuit gaan.Koppelingsvoering is i.i.g. wel beter uitgevoerd t.o.v. OEM uitvoering Afstellen is makkelijker maar een beetje een overkill bij deze motor (toerental/vermogen) en is altijd een combinatie van juiste gewichten in de vario en veersterkte koppeling.
born to be mild
Yamaha giggle

Zundapp 517
Zundapp 446

Dop13
Newbie
Newbie

Bericht door Dop13 » vr okt 17, 2014 9:31 pm

Dag Jep,

Ik heb vernomen dat er aardig wat vermogensverlies is omdat de standaard koppeling vroeg probeert aan te grijpen. Bij de Stage6 koppeling is het verhaal min of meer "aan of uit".
In combinatie met de Polini vario met Dr Pulley rollen (glijders) en experimenteren met verschillende koppelingsveren en aangrijpmomenten kun je de optrekdip wegsleutelen en de acceleratie soepeler en sneller laten verlopen.

Uit verschillende verhalen heb ik opgemerkt dat het overgebrachte vermogen op het achterwiel met gemiddeld 0,75 pk (0,56Kw) toeneemt.

Vandaag ben ik in Berlijn bij een scootershop geweest. Een kleine tuningshop met veel race ervaring. De eigenaar vertelde dat een koppeling anders dan standaard erg veel verschil maakt zelfs bij standaardmotoren. Wel merkte hij op dat er natuurlijk een wereld van verschil is tussen tweetakt en viertakt.

Op dit moment loopt mijn standaard Zoomer (lees volledig orgineel!!) tegen de 60 km/h (Franse afkomst) ik hoop na de aanpassingen ongeveer 70 te halen, en iets sneller op snelheid te zijn.

Groet,

Dop

Jep
Hero Member
Hero Member

Bericht door Jep » ma okt 20, 2014 11:00 am

Ik denk zelf dat er wel een andere (originele snelle honda ) vario inzit,stock zoomer gaat dit nooit halen namelijk,45km/h en geen km harder,maar als je alle info nu hebt zou ik een andere clutch monteren en ondervinden :P
born to be mild
Yamaha giggle

Zundapp 517
Zundapp 446

Dop13
Newbie
Newbie

Bericht door Dop13 » ma okt 20, 2014 11:54 am

Dag Jep,

Misschien is dat inderdaad zo, maar ik zou niet weten hoe ik een snelle honda vario kan herkennen. Wellicht heb je een tip voor mij zodat ik kan herkennen wat ik heb.
Ik heb inmiddels vanuit Duitsland wat dingen besteld zodat ik op alle mogelijke manieren kan experimenteren. ik heb er zin in, en hou jullie op de hoogte.

Dop

cemtex
Administrator
Administrator

Bericht door cemtex » vr okt 24, 2014 4:21 pm

Was het niet zo dat de Nederlandse vario's voor de Honda zoomer een beperking hadden zodat de vario rolletjes niet compleet naar buiten konden rollen.
Doordat ik simpelweg de stock variant had vervangen icm. andere rolletjes kwam ik op 60 - 65 afhankelijk van wind.
Volgens mij herken je een stock vario aan het feit dat de banen van rolletjes worden beperkt door een stuk wat erin is gelast. ( Dacht zelfs dat dit bij een honda zomer door EU richtlijnen technisch was vastgesteld.)
Dus dan weet je gelijk wat een variant is die dat niet heeft ?

cemtex
Administrator
Administrator

Bericht door cemtex » za nov 08, 2014 12:44 pm

geen dank!

Dop13
Newbie
Newbie

Bericht door Dop13 » za nov 08, 2014 12:50 pm

Graag gedaan...

In mijn zoomer zat een variator van het merk gbc? De rollen waren erg versleten en die heb ik vervangen samen met de polini variateur.
Hij loopt lekker, maar aan het vervangen van de koppeling ben ik nog niet toe gekomen. Wel heb ik stage6 f1 spiegels gemonteerd en dat ziet er cool uit.

Jep
Hero Member
Hero Member

Bericht door Jep » ma nov 10, 2014 10:02 am

Optisch sneller ;) ,waarom een polini variateur gemonteerd? Je zat al aan de max.snelheid zonder toepassing van andere electronica.
born to be mild
Yamaha giggle

Zundapp 517
Zundapp 446

Dop13
Newbie
Newbie

Bericht door Dop13 » ma nov 10, 2014 10:36 am

Hij is o

Jep
Hero Member
Hero Member

Bericht door Jep » ma nov 10, 2014 2:56 pm

Dop13 schreef:Hij is o
??? ???
born to be mild
Yamaha giggle

Zundapp 517
Zundapp 446

Dop13
Newbie
Newbie

Bericht door Dop13 » ma nov 10, 2014 5:22 pm

Ho ik zie het....

Mijn Zoomer is door de spiegels erg snel geworden ;D . Maar ik heb de gbc variateur vervangen door de polini omdat de hoek van de geleidebanen voor de rollen mooier verloopt. Ik heb geen dipjes meer en hij gaat soepeltjes naar 60 km/u. Ik ga inderdaad niet harder, maar wel soepeler en gelijkmatiger naar de top.

Plaats reactie