uw overige voertuigen!?

Toevallig een tokyoparts C3 in je bezit of wil je het graag hebben over de nieuwe italjet dragster ?
Plaats reactie
Riko
Jr. Member
Jr. Member

uw overige voertuigen!?

Bericht door Riko » wo mei 01, 2013 8:59 pm

Beste Zoomer fans!

ik veronderstel dat er Zoomer-rijders zijn die buiten hun fiere Zoomer nog een ander vervoersmiddel hebben waar ze ook fier over zijn en die willen delen om een of andere reden? :)

En aangezien ik niet direct een topic vond voor andere voertuigen te showcasen, zal ik deze maar beginnen dacht ik zo...

Je mag hier alle andere landvervoermiddelen posten die je wil. Een koersfiets, ligfiets, moto, auto of ander landvoertuig die je gebruikt als primair of secundair vervoermiddel.

Ik zal dan maar de spits afbijten.

Mijn Zoomer heeft dus een groot broertje gekregen.
Voor het betere weer heb ik namelijk een nieuw speeltje aangeschaft, een Suzuki Burgman AN650 Executive (K9) uit 2009 (indertijd aangeschaft in 2010 door eerste eigenaar) en toen ik hem aanschafte, 2 weken geleden ondertussen, had hij amper 3204 kilometertjes en was dus met andere woorden zo goed als nieuw.
Zo zag hij er alvast uit en zo rijdt hij ook :)

Full option model: verwarmde handvaten, verwarmde rijders- én passagierszadel. 12V aansluiting, elektrisch verstelbaar scherm en elektrisch verstelbare buitenspiegels, meer dan 60 liter ruimte onder het zadel + topkoffer van 42 liter.
Keuze tussen manueel schakelen via knopjes of full auto. Bij de laatste heb je nog de optie om een 'Power Knop' in te drukken 8-) Hij zal hierdoor in hogere toerenregionen vertoeven wat je toelaat om sneller te accelereren.
Later laat ik er nog een TOMTOM RIDER gps op installeren, en dan wordt het pas echt genieten geblazen :)

Genoeg gebabbeld, nu foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat een BOM is die scooter zeg.
55pk
62Nm
Officieel ligt de top op 160 km/u, maar ik vermoed dat die hoger ligt (op youtube zag ik al 200km/u op de teller staan...)
Wel zwaar met zijn 280 kilo rijklaar gewicht, maar dat verdwijnt als sneeuw voor de zon eens je aan het rollen bent :)

Was er binnen een paar minuten al direct mee weg, de "ervaring" met de Zoomer zal zeker meehelpen.
Maar ik ben toch van plan om een intensieve basiscursus te volgen (kijken, remtechnieken, uitwijken, etc etc)
Safety above all!
The BELGIAN Red Zoomer:
http://www.hondazoomer.nl/board/viewtopic.php?f=11&t=1999

Jep
Hero Member
Hero Member

Re: uw overige voertuigen!?

Bericht door Jep » ma jun 24, 2013 7:23 pm

:P O0 Ziet er puik uit,lekker over de weg zoeven !
born to be mild
Yamaha giggle

Zundapp 517
Zundapp 446

Stexxie
Newbie
Newbie

Bericht door Stexxie » vr jul 12, 2013 1:22 pm

Mooi hoor! Maar eerlijk gezegd zou ik zelf nooit 200 km/u met zo'n ding aandurven..
Gewoon eem' doun

Riko
Jr. Member
Jr. Member

Bericht door Riko » vr jul 12, 2013 6:42 pm

thx!

en hehe die gaan ook geen 200 ;)
max heb ik al iets boven de 150 gereden, en dat is wel stabiel, vooral door het hoge gewicht, lage zwaartepunt en verstelbaar scherm.

Beter zou zijn moest het scherm nog hoger zitten waardoor de wind volledig over je hoofd zoeft, dan heb je niet zoveel last van de windstoten. Anderzijds vang je in zijn geheel meer wind natuurlijk.

Zou wel eens willen vergelijken met naked bikes hoe die aanvoelen op die snelheden, want full fared bikes en scooters hebben natuurlijk geen gaten in het frame, alles is dicht in tegenstelling tot een naked bike.

Want bij zijwinden is het wel niet altijd even plezant aan die snelheid :)

Mijn droommmoto:
Afbeelding

en om je een idee te geven dat je qua omvang niet met een traditionele scooter te maken hebt, heb ik een foto gemaakt van mijn burgman naast een PAN EUROPEAN
Afbeelding

En naast de nieuwe FJR, lijkt de FJR wel een mini moto :)
The BELGIAN Red Zoomer:
http://www.hondazoomer.nl/board/viewtopic.php?f=11&t=1999

Plaats reactie