Honda Ape 50

Toevallig een tokyoparts C3 in je bezit of wil je het graag hebben over de nieuwe italjet dragster ?
wietje
Hero Member
Hero Member

Honda Ape 50

Bericht door wietje » za okt 11, 2008 7:27 am

De nieuwe Honda Ape 50....met PGM-FI injectie systeem! Ik vind het een zeer leuk ding en vooral nu ze de line-up hebben aangepast met injectie motor. Zal hij ooit hier verschijnen....he Renzsu, stuur er is eentje op per post als je daar bent ;)
Honda-Ape-1.jpg
Honda-Ape-1.jpg (74.84 KiB) 77 keer bekeken

Bliz
Hero Member
Hero Member

Re: Honda Ape 50

Bericht door Bliz » za okt 11, 2008 8:34 am

Zal ik je iets vertellen? Ik ben bij de Zoomer uitgekomen omdat de Ape hier niet te koop is! Ik vind ze allebei leuk maar die Ape is net wat stoerder ;)
Jammer dat Honda ze niet importeert. Maar dat is ook niet gek, want als je groter als 1.75 bent zit het al niet meer zo lekker..

Manuel
Hero Member
Hero Member

Bericht door Manuel » za okt 11, 2008 10:32 am

kvind het wel een egt super vet ding :)

Renzsu
Hero Member
Hero Member

Bericht door Renzsu » zo okt 12, 2008 11:22 pm

Als ie hier makkelijk legaal te maken is staat er morgen nog een voor de deur bij me ;)

wietje
Hero Member
Hero Member

Bericht door wietje » ma okt 13, 2008 6:30 am

Ja daar hebben we dan het bekende probleem, bureaucratie ten top hier in Nederland! Regeltje hier,regeltje daar en ondertussen moet je de kosten maar door betalen om een op het oog simpele brommer te laten keuren. Ben eigenlijk benieuwd of er zowieso een APE in Nederland rondrijd met kenteken.
Dan zou je misschien nog wat met Monkeybike kunnen regelen in Engeland, die hebben wel wat leuke staan namelijk. En het is een EU land ;)

Renzsu
Hero Member
Hero Member

Bericht door Renzsu » ma okt 13, 2008 9:14 am

Het vage is dat er al weer copietjes van de Ape rondrijden, van die Jincheng dingen. Natuurlijk niet hetzelfde als een originele, maar zou het met keuring niet mogelijk zijn om op die manier een origineel exemplaar snel er door te krijgen? Mss dat ik dat even moet vragen aan de RDW, ik zou nl. erg graag een Ape importeren.. daar in Tokyo een tweedehands op de kop tikken en in delen opsturen :)

Renzsu
Hero Member
Hero Member

Bericht door Renzsu » ma okt 13, 2008 9:51 am

Het komt er op neer dat je voor brommers GEEN keuring kan laten doen door de RDW... als een brommer dus niet geregistreerd is geweest in de EU dan is het niet mogelijk om deze hier legaal te krijgen.
Met de Ape kan het anders zijn omdat deze in Engeland dus blijkbaar legaal nu rondrijdt. Als je zo'n Ape koopt dan kost het hier ongeveer 100-150 Euro om een NL kenteken te krijgen. Het zou goed zijn om idd even contact op te nemen met dat Engelse bedrijfje voor info over die EU goedkeuring.
Hun goedkoopste Ape kost 2,637.76 EUR

edit: Ik heb ze een mailtje gestuurd, let's see if they can help me :)

wietje
Hero Member
Hero Member

Bericht door wietje » ma okt 13, 2008 1:35 pm

Belangrijkste is dus die europese goedkeuring dus en dit las ik ook nog op de RDW site "Als de bromfiets nog geen drie jaar oud is en u overlegt een Certificaat van Overeenstemming, dan wordt er geen technische keuring gedaan en geldt een lager tarief"
Ik weet niet hoe zo'n certificaat in Engeland heet maar dat zou wel een opsteker zijn als deze erbij zit. Weet MRWYATT ( TR ) dat misschien niet?

Renzsu
Hero Member
Hero Member

Bericht door Renzsu » do okt 23, 2008 3:43 pm

Renzsu schreef: edit: Ik heb ze een mailtje gestuurd, let's see if they can help me :)

.. en natuurlijk nooit meer iets van gehoord >:(

wietje
Hero Member
Hero Member

Bericht door wietje » do okt 23, 2008 5:01 pm

Goeie service hebben sommige bedrijven vind je niet ?!?
Ik denk gewoon dat jouw Engels niet goed genoeg is hihihi :P

rovaza
Newbie
Newbie
Contacteer:

Bericht door rovaza » wo dec 10, 2008 9:05 pm

Hij is super wijs de Ape50D, vind deze eigenlijk wel de stoerste uitvoering sinds het model er is.
Ik hoop dat onze leverancier ook deze lijn gaat opzetten.
Helaas hebben we de echt Honda ape nog niet op kenteken in Nederland, kan wel, maar prijzig.
Dus moeten we ons nog even behelpen met de Aftermarket.
Ook wel tof en met een beetje vormgeving kunnen we hem best wel richting het 2008 model pushen.. hahah.

Even zonder gekheid, imitatie Ape is dus wel leverbaar in Nederland op bormfiets kenteken en vanaf Februari 2009 ook als 125cc model op motor kenteken.

Afbeelding

Kijk anders ook eens op:
http://www.rovaza.nl/pagina.php?page=13

Manuel
Hero Member
Hero Member

Bericht door Manuel » wo dec 10, 2008 10:41 pm

dit is wel een heel erg vet ding....en helemaal NIET duur... 8)

mcmadhouse
Newbie
Newbie

Bericht door mcmadhouse » do jul 08, 2010 5:53 pm

Bij 4-stroke bikecentre te rouveen kunnen ze die importeren (de echte Honda Ape), maar het is geen koopje want ze vragen er ongeveer 4000 euro voor

jeffrey-kerkhove
Newbie
Newbie

Bericht door jeffrey-kerkhove » do nov 11, 2010 1:38 am

Hij is echt leuk voor die centen ik weet het ik heb er een gekocht in Soest.

Gijs
Newbie
Newbie

Bericht door Gijs » di okt 10, 2017 2:57 pm

Ik begrijp dat dit topic al even ten ruste is maar zag afgelopen week dat "Hirado tranig" de Ape importeert... Ik heb geen idee of dit hier nog speelt maar ik was mij een beetje aan het oriënteren... Nu vraag ik mij af, weet iemand van jullie of deze op kenteken te krijgen is en wat een "nette" prijs is? Ik lees dat een nieuwe Ape tussen de 2500 en 3000 euro zit. Zijn er hier meer liefhebbers met eventuele ervaringen?
Mvg Gijs

Plaats reactie