Hondazoomer Zonnige Zaantjes Toer 2013

Zoomer tocht, zoomer treffen, zoomer tourrit.
Doe mee, organiseer en bekijk!
Plaats reactie
subaruroy
Full Member
Full Member

Hondazoomer Zonnige Zaantjes Toer 2013

Bericht door subaruroy » ma apr 29, 2013 10:37 am

Afbeelding
de datum van de rit is 26e mei en het word echt een hele mooie rit hoor door de zaanstreek (zaandam,wormerveer,wormer,westzaan enz enz)
en waterland (purmerend,de beemster,volendam enz enz enz)
Met veel natuur en mooie oude gebouwen en en heel veel boten langs de route en natuurlijk het meest besproken gebouw van de laatste jaren
Afbeelding

maar ook gezellig iets drinken(eten)op de koemarkt in purmerend of op de dijk in volendam met uitzicht op de haven en het ijsselmeer !

Afbeelding
Afbeelding[/URL]

En natuurlijk een kijkje op de zaanse schans met zijn mooie molens !!!!!
De toepassing van de krukas vormde de basis voor de ontwikkeling van de industriemolens in Nederland.
Cornelis Corneliszoon van Uitgeest paste dit principe in 1594 voor het eerst toe in een houtzaagmolen.
Het met de hand zagen van boomstammen behoorde vanaf dat moment tot het verleden.
Gezien de beschikbaarheid van windkracht en water en de nabijheid van het belangrijke handelscentrum Amsterdam werd hier in snel tempo een groot aantal molens gebouwd.
Zo ontwikkelde de Zaanstreek zich tot een van de eerste industriegebieden van West-Europa.
Van de ruim duizend industriemolens die ooit langs de Zaan werden gebouwd zijn er nog dertien bewaard gebleven, waarvan er zes op de Zaanse Schans staan. Dit zijn:
Specerijenmolen De Huisman >
Houtzaagmolen De Gekroonde Poelenburg >
Verfmolen De Kat >
Oliemolen De Zoeker >
Oliemolen De Bonte Hen >
Houtzaagmolen Het Jonge Schaap >
Naast de zes industriemolens zijn er aan de Zaanse Schans nog twee kleinere molens te bezichtigen:
Biksteen- en slijpmolen De Windhond >
Weidemolen De Hadel > ,

natuurlijk heel veel oude zaanse huisjes ,de klompenmakerij en de eerste winkel van albert heijn
hier kan je alvast wat bekijken van de zaanse schans !

Afbeelding
Afbeelding[/URL]
Afbeelding

hier kan je ook live beelden zien van hoe het er nu uit ziet !
http://hdtv.webcam.nl/kalverpolder/stream.html

dus er is genoeg te zien en te doen op deze Hondazoomer Zonnige Zaantjes Toer !
komt allen naar hier dan maken we er een onvergetelijke dag van en je weet hoe meer zoomers er zijn des te mooier de rit !
schrijf je gewoon in want deze mag je niet missen,werd al lang over gepraat maar nu is het dan zo ver de tour van Riccardo is klaar !
hopen op een :003 dan kan het niet meer stuk,een mooie kijk in het verleden en een blik in de toekomst !
schrijf je in !

lijst deelnemers:
1. Riccardo
2. Roy
3. Michel
4. Michael
5. Ad
6. Trizz
7. wouter
8. Marjolein
9. jelle
10. Ester
11. Elly
12. Pieter
13. Klaas
14. Frits
15. Rein
16. Raio
17. Andre
18. Astrid
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
Laatst gewijzigd door subaruroy op ma mei 13, 2013 4:04 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Mijn fout de afgelopen 2 1/2 jaar

het rijden/sleutelen aan een Gilera DNA

Rojackthefox
Hero Member
Hero Member

Re: Hondazoomer Zonnige Zaantjes Toer 2013

Bericht door Rojackthefox » ma apr 29, 2013 6:32 pm

Word zeker een zeer fraaie rit hoor 8)... Die ga ik opzeker een keer rijden, kom ik ook bij jullie langs ;)
Hit the road Jack

subaruroy
Full Member
Full Member

Bericht door subaruroy » wo mei 01, 2013 6:47 pm

zou ik echt super vinden Ron maken we er een gezelige dag van met een hapje,drankje en een mooie rit !
jammer dat je deze rit niet mee kan maar dan doen we hem toch gewoon een keertje over met elkaar.
hoorde van riccardo da xander ook met je mee gaat nou dan neem je die volgende keer gewoon mee ;D

Gr Roy
Mijn fout de afgelopen 2 1/2 jaar

het rijden/sleutelen aan een Gilera DNA

raio
Newbie
Newbie

Bericht door raio » do mei 02, 2013 8:15 pm

bij deze geef ik mij op voor deze rit,is niet zo ver om er te komen vanaf medemblik ,dus ik ook.
gr :D

Plaats reactie