Hoe kom ik aan die toffe onderdelen?!?!?!

Honda Zoomer te koop, te ruil, gezocht of te huur.
Renzsu
Hero Member
Hero Member

Hoe kom ik aan die toffe onderdelen?!?!?!

Bericht door Renzsu » zo jun 22, 2008 9:55 pm

EDIT: Southtek zal voor onbepaalde tijd geen nieuwe bestellingen aannemen, hij heeft 2 jaar voor mensen geshopt, het is nu tijd om z'n prioriteiten te verschuiven en aan z'n echte baan te werken!
Val hem dus aub ook niet lastig met vraagjes of je toch nog iets kan bestellen.. hoe verleidelijk het ook is.

link:http://www.hondazoomer.nl/viewtopic.php?f=2&t=502

========================================================

Stel, je bent wat aan het rondsurfen en je ziet weer toffe plaatjes van gepimpte Zoomers.. bijvoorbeeld

Afbeelding

En stel, dat je dan ineens denkt, DAT WIL IK OOK!!

Dan moet je je wel beseffen dat er soms onderdelen gebruikt zijn die speciaal gemaakt zijn en die je niet zomaar in een winkel kan kopen..
Vaak echter wordt er spul gebruikt dat je zo kan kopen... als je tenminste in Japan zou wonen.

Wat zijn nu je opties, hoe kom je aan die ene uitlaat of die mooie velgjes?

Als je een mooie Zoomer of Ruckus (zo heet de Zoomer in de VS) bent tegengekomen op Totalruckus.com, dan kun je vaak daar in de 'garage' van de eigenaar bekijken wat voor onderdelen hij heeft. Soms heeft de eigenaar ook een topic in het 'Members Rides' gedeelte van het forum, je kan dan vaak lezen wat er allemaal versleuteld is en misschien staat er ook bij waar dat allemaal vandaan komt.

Heb je echter geen idee, dan zijn er een aantal opties:

1) Bestellen in Europa
Shops in Europa (NL, DUI, BE, UK) hebben vaak wat gangbaardere onderdelen zoals variators, soms een uitlaat (Polini of LeoVince) en Zoomer onderdelen van NCY. Als je speciale Japanse onderdelen zoekt, moet je vaak verder kijken.

2) Bestellen in de VS
In de VS zijn er eigenlijk twee webshops waar het om gaat, Battlescooter en Bowls. Beide hebben een prima aanbod van onderdelen, alleen soms is het niet op voorraad. Mailen helpt soms wel, vooral met Bowls.

3) Bestellen in Japan
Tsja, en dan is er natuurlijk altijd nog dat onderdeel dat nergens te krijgen is behalve in Japan. Bestellen in Japan hoeft gelukkig geen probleem te zijn, maar dan moet je het wel via iemand anders doen. Gelukkig voor ons is er zo iemand. Jon Southurst (Southtek op Totalruckus) woont in Tokyo en shops regelmatig bij Tokyoparts voor anderen. Om te zorgen dat je hem zo min mogelijk extra werk oplevert moet je er wel voor zorgen dat je precies weet welk onderdeel je moet hebben en waar je het zou willen laten bestellen. Om een tip te geven, bestel bekijk de webshops van GT Moto Stage en Moto Jam. Deze twee leveren meestal geen probleem op met bestellingen. Als Tokyo-parts zelf het onderdeel heeft, laat hem dan vooral daar shoppen, des te eerder heb jij je onderdeel.
Hier kom je in contact met hem:
http://www.southurst.com/southtek/
En nogmaals, erg belangrijk dat je eerst deze pagina leest, zo voorkom je het vragen van 'domme' dingen:
http://www.southurst.com/southtek/page5/page5.html

Heb je een onderdeel gezien waarvan je maar niet kan uitvogelen wat het is? Vraag het dan op het forum :)

Als laatste, heb je vragen over dit topic, bijv. 'wat is Bowls?', check dan even het links topic dat we speciaal voor dit soort dingen gemaakt hebben! Hier staan ook alle links in naar webshops die ik hierboven heb genoemd!

LINKS: http://www.hondazoomer.nl/index.php/topic,15.0.html
Laatst gewijzigd door Renzsu op zo jun 22, 2008 10:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
2001 Suzuki Streetmagic TR-50
2006 Zoomer
2007 Zoomer 2

Lugnut
Newbie
Newbie

Re: Hoe kom ik aan die toffe onderdelen?!?!?!

Bericht door Lugnut » ma nov 17, 2008 8:19 pm

Hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum en ik heb ook even lopen zoeken naar onderdelen voor een zoomer. Ik moet wel zeggen dat ik er nog geen 1 heb, maar hij komt erwel. Er is nog een site in amerika waar je leuke dingen kunt kopen.

http://www.passwordjdm.com

Hoop dat jullie het niet erg vinden omdat ik deze link hier plaats. Ik haal daar wel eens spulletjes weg voor de auto.

Bjorn

tuuuut
Full Member
Full Member

Bericht door tuuuut » ma nov 17, 2008 8:44 pm

die verzenden toch niet buiten de VS en Canada?!

Lugnut
Newbie
Newbie

Bericht door Lugnut » di nov 18, 2008 6:40 pm

Gewoon een email sturen met wat je wilt hebben en of ze het naar nederland willen sturen. Moet geen probleem zijn.

Manuel
Hero Member
Hero Member

Bericht door Manuel » di nov 18, 2008 7:17 pm

ik heb al contact gehad over een aantal carbonparts die ik persoonlijk zelf erg vet vond.
Je kan ze gewoon mailen wat je wil, en dan sturen ze je zelf en mail terug met de totaalprijs 8)

overigens niet een hele goedkope site, en omdat t uit de vs komt, is er ook nog een mogelijkheid dat je met de douane problemen gaat krijgen :(

Renzsu
Hero Member
Hero Member

Bericht door Renzsu » di nov 18, 2008 11:41 pm

Manuel schreef:...mogelijkheid...
Correctie, zekerheid.. :P

Ik heb alleen bij supercheape zendingen niks hoeven te betalen, maar alles dat boven de 30 dollar uit kwam ofzo was bijbetalen geblazen.. Je hoeft zo'n winkel ook niet te vragen om iets van gift ofzo op de doos te schrijven, doen ze toch niet.

Manuel
Hero Member
Hero Member

Bericht door Manuel » wo nov 19, 2008 1:34 pm

haha,, tja, dats waar ;)

Trouwens alles wat ze daar verkopen is ook wel te krijgen bij tokio parts. Dus misschien als Jon er weer over denkt om in de toekomst weer eens zn oude vertrouwde bijbaantje weer op te pakken ::)

Dennis78
Newbie
Newbie

Bericht door Dennis78 » ma jan 12, 2009 10:45 am

Hey allemaal, ik weet niet of het al voorbij is gekomen bij jullie.
maar voor onderdelen kan je ook is op E-bay kijken en dan vanuit england laten komen scheelt bijna de helft aan kosten incl verzendkosten.
omdat de pond momenteel geen ... meer waard is tegenover de Eurie.

Dennis78
Newbie
Newbie

Bericht door Dennis78 » ma jan 12, 2009 1:48 pm

oja nog iets kennen jullie dit http://www.ooracing.com/store/index.php ... &catId=124ik wil hier gaan bestellen, maar doe ik hier goed aan?
ik hoor graag van jullie thanx

Jeroenvv
Hero Member
Hero Member

Bericht door Jeroenvv » ma jan 12, 2009 1:57 pm

Was ik volgende maand ook van plan, heeft iemand hier wel eens wat besteld?

Renzsu
Hero Member
Hero Member

Bericht door Renzsu » ma jan 12, 2009 3:10 pm

ooracing.. ben er niet weg van, een aantal van die onderdelen zijn gemaakt meer voor de chinese copieen van de zoomer (dingen zoals de frame brace en verlaagd zadelframe) en kunnen dus soms moeilijk passen. Hoe de kwaliteit is weet ik verder niet zo goed, maar die chinese scoots zijn echt rommel.

tuuuut
Full Member
Full Member

Bericht door tuuuut » ma jan 12, 2009 3:18 pm

ooracing zelf is een topwinkel!
ik heb er mijn voorste lamp van gekocht en had de eerste laten valle (doh!), ik heb gezegd dat ik hem zo heb gekregen ::) (jaja stoute ik) en ik kreeg meteen zonder twijfel een nieuwe opgestuurd!

top service en vriendelijk tot en met!

Manuel
Hero Member
Hero Member

Bericht door Manuel » ma jan 12, 2009 5:00 pm

ik heb mn chrome zitje daar vandaan. Het is idd waar dat die niet heelmaal goed past. Verder zie ik hier en daar al wat roestplekjes opkomen, terwijl ik mn zoomer thuis binnen kan zetten....

als je het mij vraagt moet je voor een zitje in ieder geval niet daar zijn ;)

Dennis78
Newbie
Newbie

onderdelen NCY

Bericht door Dennis78 » vr jan 23, 2009 3:58 pm

Hey jongens, Ik heb nog ff een vraagje
ik zit nog steeds te kijken waar ik onderdelen vandaan kan halen dus ik had gelezen dat NCY goed is.
ik heb een hele waslijst gemaakt met parts en hun gemailt wat de prijzen zijn maar tot nu toe al bijna 14 dagen niks gehoord.
beetje :-\

Bliz
Hero Member
Hero Member

Bericht door Bliz » vr jan 23, 2009 4:23 pm

De NCY inkoopactie is afgelopen, je moet dus wachten tot de volgende.
Als je nu onderdelen wilt moet je kijken op de sites van diverse webshops.
NCY parts kun je bijvoorbeeld bij sip-scootershop krijgen.
R70 krijgt binnenkort wel de NCY vario's binnen. Dus als je op zoek bent naar zo'n ding zou je die eventueel daar kunnen bestellen (via de webshop).

Plaats reactie